Nieuw bureau The Fresh Pool: focus op 50+
- Bureaus
- 15 nov 2023 @ 19:22
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 nov 2023 @ 19:22
- Sjaak Hoogkamer
Het nieuwe bureau The Fresh Pool van Olivier Koning en Paul de Kock van Leeuwen gaat zich richten op marketingcommunicatie voor de inmiddels 7,3 miljoen consumenten van 50 jaar en ouder.
Olivier Koning (voormalige Managing Director van creative agency Being There) en Paul de Kock van Leeuwen (ex-eigenaar Mediaplus) willen ‘een inclusievere marketingomgeving creëren, waarin we met impactvolle communicatie merken en deze ervaren consumenten aan elkaar verbinden.’
Volgens Koning vraagt dat ‘om veel kennis over deze heterogene doelgroep en verstand van het ontwikkelen van impactvolle communicatie. Daarom hebben wij onze Expert Pool samengesteld met experts op het gebied van wetenschap, onderzoek, gedrag en creativiteit.’
Olivier Koning over de missie van The Fresh Pool: ‘De doelgroep van 50 jaar en ouder is te lang de blinde vlek geweest van veel marketeers.
Het is tijd om de heersende mythes en vooroordelen rondom 50+ te ontkrachten.
Want dé 50-plusser bestaat ook helemaal niet. Het is een hele heterogene groep van 7,3 miljoen consumenten die zich met de juiste communicatie meer begrepen, gezien en gehoord zal voelen. Wij willen laten zien wat voor een prachtige groep mensen dit is; springlevend, koopkrachtig, divers en in verbinding met de hele samenleving.’
Paul de Kock van Leeuwen vult aan: ‘Ik ben als mediaondernemer al 25 jaar actief in deze markt. En ik zie al die tijd al de potentie van deze ervaren consumenten voor merken. Inmiddels zijn het er ruim 7,3 miljoen, aanzienlijk meer dus dan 20-49 (ca 6,7 miljoen). Ik verbaas me er vaak over dat het grootste deel van de marketingbudgetten nog steeds gericht is op 20-49 jaar.
Het wordt nu echt tijd om de doelgroep van ervaren consumenten serieus te benaderen en te starten met het creëren van campagnes die tegemoetkomen aan hun wensen en dromen.
En dan mag je er ook niet langer vanuit gaan dat je effectief bent onder het mom van “je krijgt ze erbij” als je een communicatieplan op 20-49 maakt. Wees nieuwsgierig, verdiep je in de diverse doelgroep en maak gerichte communicatie.’
De Expert Pool bestaat uit:
- Edgar Keehnen is in Nederland expert/spreker op het gebied van ‘mature marketing’ en auteur van het succesvolle marketingboek ‘Grey Ocean Strategy’ (“How to exploit the biggest market ever with age wise marketing”). Naast zijn promotieonderzoek aan de Nyenrode University, is hij als strateeg actief bij de The Fresh Pool en verzorgt hij Masterclasses.
- Motivaction is al 40 jaar internationaal opererend onderzoeksbureau en het is de grondlegger van het Mentality model dat inmiddels wereldwijd kan worden ingezet. Bovendien heeft Motivaction een trackrecord op het gebied van 50+ doelgroeponderzoek.
- Bovendien is er een pool aan ‘best in class’ creatieve denkers en makers die strategieën schrijven of concepten ontwikkelen en realiseren.
Meer info: The Fresh Pool - Onderzoek, strategie en creatie voor 50+ markt
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- seniorenmarketing
- bureau
- Olivier Koning
- nieuwkomer
- Edgar Keehnen
- Paul de Kock van Leeuwen
- the fresh pool
- blinde vlek
- 50+
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rode Kruis start wervingscampagne... 11-09-2024
- Nieuwe campagne Bever: Buiten besef... 10-09-2024
- Marieke Wolthers over het succes van... 10-09-2024
- Zalando presenteert nieuwe... 09-09-2024
- RA*W presenteert After-Cannes talk06-09-2024
- Dentsu wint wereldwijde mediapitch... 05-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing