De marketingtransfers van week 16, 2024

De marketingtransfers van week 16, 2024
  • Bureaus
  • 19 apr 2024 @ 11:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Net zoals het weer de afgelopen dagen schieten de transfers deze week alle kanten op: van jenever tot slimme warmtepompen. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.

Persbureau ANP mag in de loop van dit jaar op zoek naar een nieuw opperhoofd. De huidige algemeen directeur Martijn Bennis vertrekt na zeven jaar bij de nieuwsgrootgrutter. Bennis: 'Ik vind het na zeven jaar in deze rol een goed moment om het stuur uit handen te geven. Het vertrouwen van de nieuwsuitgevers in het ANP is groot, het bedrijf is de afgelopen jaren versterkt met drie succesvolle overnames en we hebben nieuwe, krachtige proposities ontwikkeld, zowel voor de media als voor de zakelijke markt.'
Eigenaar Chris Oomen respecteert het besluit van Bennis. 'De maatschappelijke relevantie van het ANP hoort gepaard te gaan met financiële degelijkheid en daarvoor is ondernemerschap en behoedzaamheid nodig. Martijn heeft die balans goed weten te vinden.'
Hoofdredacteur Freek Staps betreurt Bennis’ vertrek: 'We hebben succesvol, plezierig en doelmatig samengewerkt en ieder heeft vanuit de eigen rol veel kunnen bereiken waardoor het ANP er sterker voor staat.' Volgens Staps heeft Bennis het ANP 'vanuit het respect voor de journalistiek gezonder gemaakt: ondernemender, professioneler en socialer'.
De aandeelhouder en de raad van commissarissen gaan op zoek naar een geschikte opvolger.


Martijn Bennis.

De familie Nolet, eigenaar van Ketel 1, heeft Mady Hogenboom per 1 april tot sales & marketing lead van Ketel 1 benoemd. Zij geeft in haar nieuwe rol leiding aan de commerciële en marketingactiviteiten van het merk Ketel 1 en een aantal submerken. Hogenboom was al langer brand manager bij Ketel 1. Het merk staat vooral bekend om de Oud-Hollandsche alcoholische versnaperingen die in thuishaven Schiedam worden gedistilleerd.
Bob Nolet, elfde generatie bij de Nolet Family Distillery: ‘In Mady hebben we de juiste vrouw op de juiste plek gevonden. Met haar opgebouwde kennis van de gedistilleerd sector en marketingervaring daarin, hebben we alle vertrouwen dat Mady en haar team het merk Ketel 1 verder zal laten groeien in een ‘spirit’ die steeds meer in de belangstelling komt van de generatie Y.’


Mady Hogenboom.

Bureau LifeHunters heeft na een succesvolle jacht twee nieuwe collega’s toegevoegd aan het team. Laura Brown (32) start als Senior Creative, Yara Vaartjes (26) als Projectmanager.
Brown werkte de afgelopen jaren als freelance social media specialist- & creative aan zowel klant- als bureauzijde (o.a. Social.INC, UWV). Hierbij was ze verantwoordelijk voor creatie, strategie en ontwikkeling.
Vaartjes stapt in als Projectmanager bij LifeHunters. Hiervoor heeft ze gewerkt bij bureaus als Springbok en Eigen Fabrikaat (nu DDB Retail).
‘LifeHunters is een jong bureau waar we écht wat kunnen bijdragen. Er gebeurt veel en de lijntjes met klanten zijn heel kort. Dat is erg leuk om te ervaren! De eerste weken voelen goed. We hebben heel veel zin om met LifeHunters door te groeien!’ aldus Brown en Vaartjes.


Laura Brown en Yara Vaartjes.

Age Huitema is per 1 april aangesteld als manager marketing bij Quatt. De 35-jarige Huitema is in dienst getreden bij het Amsterdamse bedrijf in slimme warmtepompen om het marketingteam verder uit te breiden en de bekendheid van het merk te verhogen om zo bij te dragen aan het doel van Quatt om drie miljoen huishoudens te helpen bij de transitie naar duurzame energie*. Huitema was hiervoor actief als brand manager bij hypotheekadviseur Frits en als merk- en campagnespecialist bij Knab. Hij behaalde een master in zowel communicatie- en informatiewetenschappen als marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen.
* 51 woorden.


Age Huitema.

SocioMerce, dienstverlener in conversational leadgeneratie en recruitment, heeft per 1 april Bjørn Hascher aangesteld als nieuwe Managing Director. Omdat hij ook de marketing gaat aansturen van alle merken onder de SocioMerce Group krijgt hij de eer toch in deze rubriek genoemd te worden. Wie wil dat nu niet?
Met meer dan 25 jaar ervaring in ondernemerschap, B2B-marketing en verkoop, is Hascher een ervaren manager en marketeer. ‘De uiterst dynamische, complexe en non-lineaire kooptrajecten in de B2B-markt zijn spannende uitdagingen. Nieuwe generaties van professionals en digitale technologieën vragen voortdurend om innovatie in marketing en sales. Dit stelt SocioMerce in staat om marketing, sales en recruitment teams te helpen met eersteklas technologie en expertise om hun lange en korte termijn bedrijfsdoelen te bereiken. Ik kijk ernaar uit om SocioMerce en haar labels naar een nieuwe fase van groei te brengen en mijn expertise in teambuilding, bouwen van merken, klantbeleving, revenue operations en leadgeneratie te benutten.’

Woedend! is , hoewel de naam anders doet vermoeden, een communicatiebureau. Het bureau heeft in Seema Sharma een nieuwe partner en executive creative director. Woedend! slaat ook een nieuwe weg in als Woedend! The New Creatives – waarin ‘mens en tech samenwerken om vurige ideeën te maken met een human heart’. De toevoeging is geïnspireerd op Sharma’s boek ‘The New Creatives’, waarin ze (in dialoog met AI) de impact van artificial intelligence op menselijke creativiteit heeft onderzocht. Het boek wordt momenteel wereldwijd uitgerold.
Afgelopen jaren was Sharma creative director en MT-lid bij Edelman Amsterdam, waar ze o.a. verantwoordelijk is geweest voor het opbouwen van de creatieve afdeling van het bureau. Sharma: ‘Om terug te keren naar Woedend!, waar ik kennismaakte met de synergie tussen creatie en innovatie en nu zoveel jaar later als partner weer onderdeel van kan zijn voelt echt als thuiskomen. Tegelijkertijd besef ik hoe bijzonder het is wat we hier doen, hoe AI wordt omarmd én uitgedaagd. Daarnaast zijn de samenwerkingen en relaties met klanten heel sterk. Ik kijk ernaar uit om dit met het Woedend! team verder uit te bouwen.’


Seema Sharma.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken