Finalisten van de Dutch Creativity Awards 2024 bekend
- Bureaus
- 15 apr 2024 @ 12:20
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieAward
- 15 apr 2024 @ 12:20
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag kondigt ADCN de finalisten voor de Dutch Creativity Awards van 2024 aan. De jury panels hebben uit 550 inzendingen 165 finalisten geselecteerd, waartussen de Lampen en deelbekroningen verdeeld zullen worden.
Ten opzichte van vorig jaar is het aantal categorieën en jurypanels teruggeschaald, meldt de organisatie. 'Hierdoor zouden de panels kritischer cases met elkaar kunnen meten. Het hoge aantal finalisten voor 2024 is dus opvallend, maar volgens de jury’s ligt het niveau van het werk dermate hoog dat iedere finalist haar plek verdient. Of het hoge aantal finalisten zal resulteren in een flinke perenoogst wordt bekendgemaakt op woensdag 8 mei 2024 in Theater Amsterdam.'
De jurysessies, die dit jaar plaatsvonden bij ADCN agency partner Dentsu Creative Amsterdam, werden mogelijk gemaakt door de inzet van 114 juryleden, elk met een unieke expertise in verschillende creatieve disciplines. De juryleden vertegenwoordigen de creatieve industrie en hebben eerder zelf hun weg gevonden naar de Lampen, aldus de ADCN.
Enkele opvallende projecten die in het oog springen vanwege het aantal nominaties zijn onder andere ‘Culers del Món / Patta, Nike, FC Barcelona’ door Halal (7x genomineerd), ‘Stukje van mij / KPN’ door Dentsu Creative Amsterdam/Wefilm (7x genomineerd) en ‘Ken je borsten’ door TBWA\Neboko (7x genomineerd). Laatstgenoemde behaalde dit jaar het hoogste aantal finaleplekken, met nog 11 extra nominaties op diverse projecten. Het volledige overzicht van de finalisten vind je hier.
Nieuwe indeling
De categorieën zijn dit jaar onderverdeeld in de hoofddisciplines Advertising, Design, Craft en Next. Zowel aan inzendingen als finalisten werd het hoogste gescoord binnen de Advertising categorie. Binnen deze discipline staat het creatieve idee centraal. Opvallend is het aantal Film & Video (Advertising) en Film Direction (Craft), Editing (Craft), Production Design (Craft) en Young Directors (Next) inzendingen dat gejureerd werd door 1 panel. 'Onze jury had een hele lange dag nodig om alles grondig te beoordelen, omdat er meer dan honderd cases ingezonden waren. Het is heerlijk om craft te mogen jureren en er wordt veel vakmanschap gemaakt in Nederland, gelukkig af en toe ook nog met goede budgetten. Ook was de categorie Young Directors voor ons heel belangrijk. Tegelijkertijd vonden we de concepten die creatief echt ‘outstanding' waren en echt iets nieuws doen met film/video vrij beperkt. Niettemin hebben we met overtuiging goud, zilver en brons kunnen toekennen', aldus Roel Welling (Wefilm), Jury President Film.
De presentatie van de Lampen-uitreiking is dit jaar in handen van Eva Cleven en Mandy Woelkens. Tickets voor de show zijn nu hier te bestellen. Het feest na de ceremonie vindt dit jaar plaats op dezelfde locatie, hiervoor zijn daarom geen losse tickets verkrijgbaar. Voor ADCN-leden, ADCN Agency Partners en Talent (<30 jaar) zijn er tickets met korting beschikbaar.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Dentsu
- Design
- Lamp
- Theater Amsterdam
- 8 mei
- hoofddisciplines Advertising
- jury
- Craft
- perenoogst
- creativiteit
- Next
- Dutch Creativity Awards 2024
- finalisten
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Digitaal knooppunt’ maakt... 31-10-2024
- De toenemende groei van podcasts en... 30-10-2024
- ANWB zet captcha in bij... 29-10-2024
- Gouden Zaag 2024 van start25-10-2024
- Campagne Vlinderziekte moet... 24-10-2024
- [mediabazen] KINESSO: Wouter Moen24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing