Koekjesfabrikant Lotus Biscoff lanceert de Point of Biscoff
- Bureaus
- 16 mei 2024 @ 14:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 mei 2024 @ 14:30
- Michiel van Zaane
De strijd op de koekjesmarkt neemt grimmige vormen aan. Nadat Lu de familie Froger in stelling heeft gebracht trakteert Lotus Biscoff de consument op de nieuwe wereldwijde merkcampagne You gotta love Biscoff.
In de wereldwijde campagne die vandaag van start gaat (in Nederland vanaf 21 mei), heeft lead creative & media agency Dept een wereld gecreëerd waarin consumenten alles zien door de ogen van de producten van Lotus Biscoff - de Point of Biscoff (afgekort 'POB').
In de advertenties worden Biscoff-producten gepresenteerd als de ultieme 'craving-inducers'. De mediastrategie richtte zich op de loyale fanbase van het koekje en serveert zowel betaalde als creator-generated content aan de fans.
Ramin Bahari, creatief directeur bij Dept: ‘Stel je voor dat wanneer je een ruimte binnenkomt, je het middelpunt van ieders aandacht bent. Die eenvoudige gedachte bracht ons tot de 'Point of Biscoff'. Het is een leuke, vermakelijke manier om onze verhalen te vertellen, die meteen de aandacht trekt en gemakkelijk te vertalen is naar alle platforms en kanalen. En hoewel het product altijd centraal staat, gaat het eigenlijk over mensen en hun herkenbare reacties op Lotus Biscoff: je kunt niet anders dan ervan houden.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- YoungCapital lanceert campagne Boost Your Boomer
- Campagne Natuurhuisje voor derde jaar gecontinueerd
- Green Food Lab in zee met met Schuttelaar & Partners
- Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
- Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
- Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
Laatste Nieuws
- Croma focust op TikTok om jongere... 22-01-2025
- Campagne markeert groeistrategie en... 22-01-2025
- Nationaal Warmtefonds start campagne... 22-01-2025
- Drie vragen aan... Maartje Bersi21-01-2025
- PreZero lanceert campagne 'Samen op... 21-01-2025
- Lazy Vegan lanceert nieuwe stijl en... 21-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day