Koekjesfabrikant Lotus Biscoff lanceert de Point of Biscoff

Koekjesfabrikant Lotus Biscoff lanceert de Point of Biscoff
  • Bureaus
  • 16 mei 2024 @ 14:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De strijd op de koekjesmarkt neemt grimmige vormen aan. Nadat Lu de familie Froger in stelling heeft gebracht trakteert Lotus Biscoff de consument op de nieuwe wereldwijde merkcampagne You gotta love Biscoff.

In de wereldwijde campagne die vandaag van start gaat (in Nederland vanaf 21 mei), heeft lead creative & media agency Dept een wereld gecreëerd waarin consumenten alles zien door de ogen van de producten van Lotus Biscoff - de Point of Biscoff (afgekort 'POB').

In de advertenties worden Biscoff-producten gepresenteerd als de ultieme 'craving-inducers'. De mediastrategie richtte zich op de loyale fanbase van het koekje en serveert zowel betaalde als creator-generated content aan de fans.

Ramin Bahari, creatief directeur bij Dept: ‘Stel je voor dat wanneer je een ruimte binnenkomt, je het middelpunt van ieders aandacht bent. Die eenvoudige gedachte bracht ons tot de 'Point of Biscoff'. Het is een leuke, vermakelijke manier om onze verhalen te vertellen, die meteen de aandacht trekt en gemakkelijk te vertalen is naar alle platforms en kanalen. En hoewel het product altijd centraal staat, gaat het eigenlijk over mensen en hun herkenbare reacties op Lotus Biscoff: je kunt niet anders dan ervan houden.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken