Werkgeverscampagne Rabobank zet in op groener maken IT

Werkgeverscampagne Rabobank zet in op groener maken IT
  • Bureaus
  • 12 jun 2024 @ 08:35
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Rabobank lanceert een werkgeverscampagne om IT professionals aan te trekken. De campagne vertelt over duurzaamheid binnen de bank en het verminderen van de uitstoot van de IT-systemen.

In de campagne met de titel "IT’s hidden footprint - Script the Change", kijk je mee met een groep Rabobank IT-werknemers die zich onder de projectnaam "Wavemakers" verenigd hebben. Hun doel is om de CO2-uitstoot van de IT-systemen bij Rabobank inzichtelijk te maken en waar mogelijk te verminderen. De uitstoot van IT-systemen is voor velen onzichtbaar, maar aanzienlijk. Je staat er wellicht nooit bij stil, maar het streamen van een video stoot bijvoorbeeld net zoveel C02 uit als het opwarmen van een maaltijd in een magnetron. De totale CO2-uitstoot van de IT-sector bedraagt zo'n 3,5 - 4 % van de totale wereldwijde uitstoot. Dat is meer dan de uitstoot van de wereldwijde luchtvaart.

In deze door Kaliber bedachte campagne geeft Rabobank een vervolg aan de Script the Change campagne die in juni 2023 van start ging. Dit tweede deel van de Script the Change campagne draait om een documentaire waarin Rabobanks’ Wavemakers worden gevolgd. Hugo van de Hoef (Creative Dirctor bij Kaliber Interactive): 'De keuze voor een documentaire in het centrum van de campagne, is een bewuste. We zijn ervan overtuigd dat we de IT-professional vanuit de inhoud kunnen enthousiasmeren. Middels de documentairevorm, geven we het inhoudelijke verhaal de maximale ruimte die het verdient. We zetten een daadwerkelijk innovatief project in de schijnwerpers waar je als toekomstige collega aan zou kunnen werken. Daarnaast sluit het Wavemakers-project mooi aan bij de nieuwe werkgeversbelofte van Rabobank: Werk tegelijk aan jezelf & de wereld om je heen.'

De online wervingscampagne loopt van 12 juni tot eind 2024. De campagne wordt uitgerold op LinkedIn, Meta, Twitch, online video, radio en display.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken