Artis en Natwerk lanceren het Weetjes Kleedje

Artis en Natwerk lanceren het Weetjes Kleedje
  • Bureaus
  • 15 jul 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementMarketing

In samenwerking met Natwerk lanceert Artis een nieuwe campagne die alle Amsterdammers uitnodigt om te ontdekken dat Artis leeft tijdens de Zoomeravonden, elke zaterdagavond in juli en augustus 2024 tot zonsondergang.

Dit jaar niet alleen met een Zoomeravonden OOH-campagne, maar ook met de Weetjes Kleedjes, melden de initiatoren: duurzame picknickkleedjes met bijzondere feitjes over al het leven in Artis, waarmee je ontdekt dat er nog veel méér leeft.

Ezgi Söylemez​​​​, brand manager bij Artis Park: 'De Zoomeravonden zijn al meer dan 20 jaar een begrip voor Artis bezoekers. Terwijl de avond goud kleurt rolt menig bezoeker zijn picknickkleed uit en vult het park zich met livemuziek, rondleidingen, workshops en foodtrucks te midden van al het leven in Artis-Park. Met de komst van de Weetjes Kleedjes wordt je dit jaar nog bewuster van al het leven in en om je heen.'

Naar ontwerp van illustrator Nick Liefhebber
Picknickkleedjes zijn een populair accessoire tijdens een gezellige Zoomeravond in Artis-Park, aldus Söylemez. 'Met het Weetjes Kleedje komt het park nu nóg meer tot leven. Het Weetjes Kleedje is een ontwerp van illustrator Nick Liefhebber en staat naast kleurrijke illustraties vol met bijzondere feitjes over al het leven in Artis. Wist je dat goudwanggibbons hun hele leven lang samen zingen? Of dat grassprieten kunnen communiceren via hun wortels? Deze en nog veel meer weetjes staan op de vier verschillende kleedjes, die bovendien duurzaam zijn geproduceerd van gerecyclede PET-flessen.'

Artis fans en bezoekers maken iedere week kans op een kleedje door mee te doen aan de Weetjes Kleedjes Quiz in het park of op de Instagram (@artis.amsterdam) en Facebook-pagina van Artis, meldt het team. 'Kom erachter hoeveel jij weet van al het andere leven en maak kans op het Weetjes Kleedje en gratis tickets voor een Zoomeravond naar keuze.'

Wessel Beumer, creatief directeur bij Natwerk: 'Met Nick Liefhebber voegen we een nieuwe illustrator toe aan het arsenaal van kunstenaars die voor Artis hebben gewerkt. Liefhebbers stijl is niet alleen terug te vinden op de Weetjes Kleedjes, maar ook in alle educatieve uitingen in Artis park.'

Campagne
De Weetjes Kleedjes zijn onderdeel van een grotere campagne om de Zoomeravonden in Artis-Park onder de aandacht te brengen. De campagne bestaat daarnaast uit outdoor en online middelen om zowel Nederlanders als toeristen naar Artis-Park te trekken.
(PvWK)

credits
●    Opdrachtgever: Artis
●    Bureau: Natwerk
●    Illustrator: Nick Liefhebber
●    Fotografie Artis: Edwin Butter & Ronald van Weeren
●    Drukwerk kleedjes: The Proud Company

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken