Artis en Natwerk lanceren het Weetjes Kleedje

- Bureaus
- 15 jul 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementMarketing
- 15 jul 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
In samenwerking met Natwerk lanceert Artis een nieuwe campagne die alle Amsterdammers uitnodigt om te ontdekken dat Artis leeft tijdens de Zoomeravonden, elke zaterdagavond in juli en augustus 2024 tot zonsondergang.
Dit jaar niet alleen met een Zoomeravonden OOH-campagne, maar ook met de Weetjes Kleedjes, melden de initiatoren: duurzame picknickkleedjes met bijzondere feitjes over al het leven in Artis, waarmee je ontdekt dat er nog veel méér leeft.
Ezgi Söylemez, brand manager bij Artis Park: 'De Zoomeravonden zijn al meer dan 20 jaar een begrip voor Artis bezoekers. Terwijl de avond goud kleurt rolt menig bezoeker zijn picknickkleed uit en vult het park zich met livemuziek, rondleidingen, workshops en foodtrucks te midden van al het leven in Artis-Park. Met de komst van de Weetjes Kleedjes wordt je dit jaar nog bewuster van al het leven in en om je heen.'
Naar ontwerp van illustrator Nick Liefhebber
Picknickkleedjes zijn een populair accessoire tijdens een gezellige Zoomeravond in Artis-Park, aldus Söylemez. 'Met het Weetjes Kleedje komt het park nu nóg meer tot leven. Het Weetjes Kleedje is een ontwerp van illustrator Nick Liefhebber en staat naast kleurrijke illustraties vol met bijzondere feitjes over al het leven in Artis. Wist je dat goudwanggibbons hun hele leven lang samen zingen? Of dat grassprieten kunnen communiceren via hun wortels? Deze en nog veel meer weetjes staan op de vier verschillende kleedjes, die bovendien duurzaam zijn geproduceerd van gerecyclede PET-flessen.'
Artis fans en bezoekers maken iedere week kans op een kleedje door mee te doen aan de Weetjes Kleedjes Quiz in het park of op de Instagram (@artis.amsterdam) en Facebook-pagina van Artis, meldt het team. 'Kom erachter hoeveel jij weet van al het andere leven en maak kans op het Weetjes Kleedje en gratis tickets voor een Zoomeravond naar keuze.'
Wessel Beumer, creatief directeur bij Natwerk: 'Met Nick Liefhebber voegen we een nieuwe illustrator toe aan het arsenaal van kunstenaars die voor Artis hebben gewerkt. Liefhebbers stijl is niet alleen terug te vinden op de Weetjes Kleedjes, maar ook in alle educatieve uitingen in Artis park.'
Campagne
De Weetjes Kleedjes zijn onderdeel van een grotere campagne om de Zoomeravonden in Artis-Park onder de aandacht te brengen. De campagne bestaat daarnaast uit outdoor en online middelen om zowel Nederlanders als toeristen naar Artis-Park te trekken.
(PvWK)
credits
● Opdrachtgever: Artis
● Bureau: Natwerk
● Illustrator: Nick Liefhebber
● Fotografie Artis: Edwin Butter & Ronald van Weeren
● Drukwerk kleedjes: The Proud Company
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Amsterdam
- park
- zoo
- Artis
- Weetjes Kleedjes
- Zoomeravond
- Ezgi Söylemez
- Nick Liefhebber
- Insta
- Wessel Beumer
- brand manager bij Artis Park
- Natwerk
- cx
- Quiz
- @artis.amsterdam
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hornbach trapt tuinseizoen af met 'Verheug je als een kind'
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners
- De impact van laaggeletterdheid: waarom dit probleem ons...
- Eerste AI-inhaakbillboard met bewegend persoon
- Zeeman verkozen tot meest duurzame kledingmerk
- Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne
Laatste Nieuws
- Gardeners breidt diensten uit met... 27-03-2025
- SAN ABC Accenten 2024 longlist bekend27-03-2025
- Warc Effective 100: Lange termijn... 26-03-2025
- 'Noem ons Naïf': verzorgingsmerk... 25-03-2025
- 117 nominaties: brede spreiding met... 24-03-2025
- Prazeres United lanceert... 24-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center