Dentsu Lab stelt nieuw managementteam EMEA aan
- Bureaus
- 16 jul 2024 @ 11:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 16 jul 2024 @ 11:00
- Redactie MarketingTribune
In juni 2024 kondigde Dentsu aan dat Dentsu Lab Tokyo uit gaat breiden om een wereldwijd netwerk van creatieve R&D Labs te vormen. Nu onthult Dentsu het managementteam van Dentsu Lab voor de EMEA-regio: Ashley Knight wordt Hoofd Strategie, Pascal Rotteveel Executive Creative Director en Florian Root Business Director.
Het team komt van Media.Monks, waar ze de Experience-tak leidden in EMEA en APAC. Daarvoor runden ze Jam3 Amsterdam EMEA, voordat dit in 2021 door Media.Monks werd overgenomen. Knight, Rotteveel en Root zullen vanuit Amsterdam Sven Huberts, President Global Innovation & Experience Dentsu en President Dentsu Lab, en Naoki Tanaka, hoofd van Dentsu Lab Tokyo en Chief Creative Officer van Dentsu Lab, ondersteunen.
‘Dentsu Lab is een toonaangevende onderneming in de branche’, aldus Huberts, ‘die vraagt om de energie, het creatieve denken en het onafhankelijke perspectief van de beste talenten. Ik kan me geen beter team bedenken om onze aanwezigheid in EMEA te vestigen en te vergroten: zeer coöperatief, gericht op de grotere uitdagingen van het klantonderwerp, met een uitstekende staat van dienst in het leveren van transformatieve merkervaringen en innovatief werk.’
Ashley Knight, hoofd Strategie van Dentsu Lab EMEA, heeft ruime ervaring met het vormgeven van kansen voor wereldwijde merken, zoals de wereldwijde lancering en uitrol van adidas Confirmed, een community voor gecureerde drops en insiderverhalen. Knight: ‘De exponentiële verandering van nieuwe technologieën zet bedrijven onder druk om te reageren en te innoveren. Tegelijkertijd eisen maatschappelijke en culturele omstandigheden dat merken en bedrijven nadenken en doelgericht werken voordat ze nieuwe producten, diensten en communities introduceren. Dentsu Lab laat zien dat positieve impact en zakelijk succes elkaar niet uitsluiten, en ik kijk ernaar uit om samen te werken met klanten, partners en organisaties om nieuwe en spannende manieren te vinden om de samenleving en het bedrijfsleven vooruit te helpen.’
Pascal Rotteveel, Executive Creative Director van Dentsu Lab EMEA, staat bekend om zijn creatieve veelzijdigheid, uitgedrukt in wereldwijde projecten zoals Adidas Ozworld, een van 's werelds eerste platform voor het creëren van AI-avatars, en L'Oréal's originele digitale make-uplijn. Hij is belast met het stimuleren van creatief denken en cultuur. Rotteveel: ‘Dentsu Lab heeft een grenzeloos potentieel om te creëren en innoveren op het snijvlak van technologie, design en mensheid in uiteenlopende branches en contexten, wat opwindend is. De motivatie van Sven en Naoki om complexe uitdagingen op te lossen met op mensen gerichte oplossingen, terwijl ze tech-agnostisch zijn maar wel over diepgaande technologische capaciteiten beschikken, was een kans die ik niet kon laten liggen.’
Florian Root, Business Director van Dentsu Lab EMEA, heeft een lange staat van dienst in het aangaan van baanbrekende partnerschappen en projecten, zoals de Pharma Grand Prix winnende "I Will Always Be Me" met Dell & Intel. Hij zal een sleutelrol spelen in het aangaan en onderhouden van strategische klantpartnerschappen. Root: ‘De aanpak van Dentsu Lab stelt merken in staat om echt met ons samen te werken als een natuurlijke verlenging van hun team, dichtbij genoeg om hun zakelijke uitdagingen te begrijpen, terwijl we tegelijkertijd een gezond extern perspectief bieden om barrières te doorbreken. Bovendien stelt ons netwerk van fysieke labruimtes op verschillende markten ons in staat om lokale cultuur, initiatieven en instellingen te benutten, terwijl we tegelijkertijd profiteren van óns wereldwijde impact en bereik.
Naast de lancering in Amsterdam, Londen en Warschau, opent Dentsu dit jaar nieuwe Labs in Mumbai en Bangalore, met verdere wereldwijde uitbreiding in het verschiet.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Digitaal knooppunt’ maakt... 31-10-2024
- De toenemende groei van podcasts en... 30-10-2024
- ANWB zet captcha in bij... 29-10-2024
- Gouden Zaag 2024 van start25-10-2024
- Campagne Vlinderziekte moet... 24-10-2024
- [mediabazen] KINESSO: Wouter Moen24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing