Topcreatieven niet welkom in Epica-jury
- Bureaus
- 11 jul 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardCreatieMarketing
- 11 jul 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
David Droga, Greg Hahn en Susan Credle zijn slechts drie van de iconische, internationale creatievelingen die geen enkele kans maken om in de jury van de Epica Awards te zitten. Dat blijkt uit de originele call for entries van dit jaar.
De campagne, bedacht door het Franse bureau BETC, om precies te zijn Abi Stephenson, Matt Jones en Anthony Tavares, wil hiermee een brutale grap maken tegen gerespecteerde figuren uit de marcom-industrie. Dit om te onderstrepen dat de Epica Awards worden beoordeeld door journalisten en dus niet door creatieven. Niet de zoveelste prijs van koekebakkers door koekebakkers dus...
Onafhankelijke blik
Epica heeft daarmee een lange staat van dienst en heeft de komende editie zojuist geopend voor inzendingen uit de periode 2024. Mark Tungate, hoofdredacteur van de Epica Awards, vult aan: 'Omdat we in Frankrijk gevestigd zijn, is BETC voor ons altijd een toonaangevend bureau geweest. Wij waren blij dat we met hen konden samenwerken. Abi, Matt, Anthony en Nick hebben een sprankelende geest en dit leverde deze stijlvolle, opvallende en geestige campagne op.'
Tungate beweert dat Epica vaak wordt gebeld door creatievelingen die graag in de jury willen zitten. Maar de jury bestaat uit redacteuren en senior reporters van toonaangevende vaktitels over de hele wereld, waaronder namens Nederland MarketingTribune. Meer info over het festival en over inzenden met vroegboekkorting voor Epica 2024 klik hier.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- awards
- doe mee
- niet voor koekebakkers
- jury
- onafhankelijk
- creatie
- Epica
- Mark Tungate
- call for entries
- Parijs
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024
- Gouden Zaag 2024 van start07-11-2024