Campagne om bekendheid museum Ons' Lieve Heer op Solder te vergroten

- Bureaus
- 7 aug 2024 @ 08:59
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 aug 2024 @ 08:59
- Michiel van Zaane
Museum Ons' Lieve Heer op Solder in Amsterdam is een campagne gestart om de historische schuilkerk onder de aandacht te brengen van het Nederlandse publiek. De nieuwe campagne, getiteld 'Je gelooft 't niet', moet meer lokale en landelijke bezoekers trekken.
Het museum wordt momenteel door veel toeristen en specifieke liefhebbers voor religieus erfgoed bezocht, maar met deze campagne willen het museum en agency Onze Kapel stimuleren dat meer bezoekers, en met name Amsterdammers, het museum ontdekken. De locatie, die van nature enigszins verborgen is, zorgt ervoor dat velen er onwetend aan voorbijlopen.
‘Wie Museum Ons' Lieve Heer op Solder bezoekt, voelt onmiddellijk de rijke geschiedenis en de verrassingen die het museum herbergt,’ zegt Birgit Büchner, directeur van het museum. ‘Het is een unieke ervaring die we graag met een breder publiek willen delen.’
De campagne richt zich op het creëren van een gevoel van 'klopt dat echt?'. De boodschap zet je op een creatieve manier bijna op het verkeerde been: om je daarna de koppeling met het museum te vertellen. Het doel is om bezoekers te laten voelen dat ze iets speciaals ontdekken, iets wat je niet kunt geloven als je het niet bezocht hebt.
‘De samenwerking met Onze Kapel geeft ons de kans om een echt creatieve campagne op te tuigen en zo een breder publiek te bereiken en de unieke elementen van ons museum te delen,’ aldus Olmo van Kranen, Hoofd marketing van het museum.
‘Tijdens mijn eerste date bezocht ik Ons’ Lieve Heer op Solder en ik was zo onder de indruk dat de wens om voor het museum te werken mij altijd is bijgebleven,’ vertelt Maarten Schrama, head of client services van Onze Kapel.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De Superbowl-commercial top 5 volgens NYT
- Vogelbescherming Nederland: luister naar de vogels en doneer
- Vijf onderscheidingen voor GoSpooky
- Your Majesty en Infinum onderzoeken The Anatomy of Hype
- Fairphone: nieuwe merkidentiteit en internationale campagne
- Nutella viert 60-jarig bestaan met sonische merkidentiteit
Laatste Nieuws
- Crocodile Agency aan de slag voor... 14-02-2025
- Europese introductiecampagne... 13-02-2025
- HG kiest team5pm als nieuw social... 13-02-2025
- Nieuwe InnovatieRoute helpt... 13-02-2025
- Lars de Vries aan de slag bij... 13-02-2025
- AMMA’s sluit inzendingen: jury start... 13-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day