Cannes Lions verorbert de Effies
- Bureaus
- 8 aug 2024 @ 13:46
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AwardsOnderzoek
- 8 aug 2024 @ 13:46
- Nanny Kuilboer
De Cannes Lions en de Effie Awards worden samengevoegd als gevolg van een overname door Ascential, de eigenaar van Cannes Lions.
AdNews meldt dat CEO Traci Alford Effie Worldwide zal blijven bestieren. Overigens maakte de Britse uitgever en evenementenorganisatie Informa vorige maand bekend dat het op zijn beurt weer Ascential overnam, aldus AdNews
Effie Lions Foundation
De non-profitorganisatie Effie Worldwide wordt behouden en gaat op in een nieuwe wereldwijde stichting: de Effie Lions Foundation. Deze stichting zal zich inzetten voor het opleiden van de volgende generatie creatief talent en opleidingen aanbieden voor marketingstudenten.
Philip Thomas, CEO van Ascential: ‘Het samenkomen van Lions en Effie is een krachtig bewijs van het feit dat effectiviteit en creativiteit in marketing onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en groei stimuleren.’
‘Historische samenwerking’
De volgens Thomas ‘historische samenwerking’ vormt een mooie aanvulling op de insights en intel van partijen als Warc, The Work en Contagious, die al onder de Lions vallen. ‘Hiermee voorzien we marketeers wereldwijd met de data en bewijsvoering om hun case voor “creatieve Marketing” te verdedigen.
Bron
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers