Samsung en Basic-Fit werken samen voor lancering smartwatch
- Bureaus
- 27 aug 2024 @ 08:42
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 aug 2024 @ 08:42
- Michiel van Zaane
Voor de lancering van de nieuwe Galaxy Watch7 werkt Samsung samen met fitnessketen Basic-Fit, waarbij voor het eerst een activatie is ontwikkeld in de fysieke sportscholen. Het kloppende hart van deze samenwerking is de ‘Galaxy Space Squat’; een gamified workout die Gen-Z intensiever en beter laat trainen.
De interactieve installatie demonstreert de uitgebreide mogelijkheden van de nieuwste Samsung Smart Watches. Jongeren blijven een lastig te bereiken doelgroep, vooral om fysiek mee in contact te komen. 40% van hen komt echter regelmatig in de sportschool, en een groot deel daarvan sport twee tot drie keer per week. Dit bood een interessante mogelijkheid voor de samenwerking tussen Samsung en Basic-Fit, en de perfecte plek om de doelgroep fysiek in contact te brengen met het gehele Samsung-ecosysteem. De activatie en campagne zijn bedacht en ontwikkeld door Cheil Benelux. Het bureau heeft een competitieve en interactieve squat workout game ontwikkeld, inclusief bijbehorende campagne, en heeft Robot Kittens ingeschakeld voor de game-development en technische productie.
Galaxy Space Squat
Basic-Fit bezoekers kunnen de komende maanden meedoen aan de ‘Galaxy Space Squat’ en maken daarnaast kans op een Galaxy Watch Ultra. Met iedere squat is een ruimteschip op het scherm te besturen, en deelnemers kunnen zo elkaar én tegenstanders in andere vestigingen verslaan om een plek op het leaderboard bemachtigen. De beste Space Squatters maken kans op een Watch Ultra.
De ‘Galaxy Space Squat’ is een reizende activatie en is te vinden in totaal 24 verschillende Basic-Fit-locaties in Nederland en België. De activatie maakt deel uit van het partnership dat erop gericht is te laten zien hoe Samsung-producten de effectiviteit en het plezier van workouts kunnen vergroten. Zo is de campagne ‘know more, train better’ zichtbaar op het complete retail-netwerk van Basic-Fit: op de schermen in de gym, op de social mediakanalen van Basic-Fit, op de radio in de gym, en in de app komt de campagne tot leven.
Carlijn Prins, Marketing Communicatie specialist bij Samsung: “We zijn bij deze samenwerking allereerst op zoek gegaan naar onze gemeenschappelijke merkmissie. Bij Basic-Fit is dat duidelijk ‘sport toegankelijk maken voor iedereen’ en bij Samsung is dat ‘met onze innovaties bijdragen aan het leven van mensen’. Met deze campagne en installatie zijn we erin geslaagd die twee missies op een goede manier te verenigen. En nog belangrijker: het is ook ontzettend leuk en verslavend om te doen!”
Maurice Ridder, Head of Retail Media bij Basic-Fit: ‘Tijdens het ontwikkelen van de campagne merkten we dat Cheil Benelux onze doelgroep goed begreep en de kracht van ons retail-netwerk optimaal zou benutten. Het sociale aspect van fitness werd steeds vooropgezet en dat sluit aan bij onze merkwaarden. Basic-Fit is écht een community en daar zijn we heel erg trots op.’
Dennis Hamakers, strategy director bij Cheil: ‘Geweldig om met zo’n activatie deze twee bijzondere merken aan elkaar te verbinden. De bezoekers van Basic-Fit krijgen een compleet vernieuwende workout en ervaren tegelijkertijd de toegevoegde waarde van het Samsung ecosysteem. Basic-Fit en Samsung laten zo de toekomst van fitness én van wearables zien.’
Credits:
Opdrachtgever: Basic-Fit, Samsung
Samsung: Carlijn Prins, Anneleen Moens
Basic-Fit: Maurice Ridder, Lotte Poort.
Lead Agency: Cheil Benelux
Project lead: Tim van der Sijde
Head of Strategy: Dennis Hamakers
Creative Director: Tim de Waard, Daniel Samama
Art Director: Maria Rommel, Daniel Samama
Copywriter: Victor Estvad Christoffersen, Tim de Waard
Accountmanagement: Istvan Schiering, Karin Van Dalen, Loesje de Vriese
Agency Producer: Bart Breugem
Director/ Production Co: Bart Breugem, Lamine Ndiaye
Postproduction/ Editor: Lamine Ndiaye
Game-development: Robot Kittens
Sound Design: AMP Amsterdam
Techical Production: Robot Kittens, Tchai International
Design: Danny Bakker, Ramelan Sadjid, Katty Piron
Production Management: Jeroen van Erven, Nathalie De Kerf
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- RTL maakt overstap naar Dentsu
- Defensie lanceert nieuwe campagne 'Dienjaar'
Laatste Nieuws
- RTL maakt overstap naar Dentsu07-10-2024
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe... 04-10-2024
- Adobe kiest Dentsu Creative als... 03-10-2024
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing