Schoonmakers Vebego Cleaning Services centraal in campagne
- Bureaus
- 17 sep 2024 @ 10:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 sep 2024 @ 10:46
- Michiel van Zaane
Vebego Cleaning Services heeft een campagne gelanceerd waarin schoonmakers letterlijk en figuurlijk centraal staan. Met de campagne hoopt het bedrijf mensen warm te maken voor het vak van schoonmaker én om instellingen, bedrijven en individuen het belang van de schoonmaker te laten inzien.
Op billboards, in radiocommercials en in advertenties wordt duidelijk dat het werk van schoonmakers vaak ongezien blijft en pas zichtbaar wordt als er niet meer schoongemaakt zou worden. Ook is er onderzoek gedaan onder werkende Nederlanders over de waardering van schoonmakers. Daaruit blijkt onder meer dat bijna acht op de tien werkende Nederlanders schoonmakers beschouwt als waardevolle collega’s.
Cruciale schakels
In de campagne staan acht medewerkers van Vebego Cleaning Services centraal. De campagne vertelt de verhalen van Amber, Ruben, Kissi, Niels, Eyad, Ayse, Faouzi en Theo die schoonmaken bij onder meer Rotterdam Ahoy en voedingsrepenproducent EMPWR of de ramen wassen van kantoorpanden in heel Nederland. ‘Schoonmakers doen zeer belangrijk werk, dat lang niet altijd zichtbaar is”, zegt Mark Keur, algemeen directeur van Vebego Cleaning Services. “Schoonmaakwerk is essentieel voor onze samenleving. Onze 8000 collega’s zijn betrokken mensen en hebben een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Het zijn onze cruciale schakels. Door foto’s en verhalen krijgen ze een podium, een gezicht.’
Echte mensen
Een campagne met echte schoonmakers is een bewuste keuze van Vebego Cleaning Services. Keur: ‘De hoofdrolspelers in de campagne zijn medewerkers van ons bedrijf die wij en onze klanten dagelijks kunnen tegenkomen. Mensen zoals jij en ik. Echte mensen dus, waardoor de campagne een groot publiek aanspreekt.’
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met het communicatiebureau Mensch Amsterdam, dat Vebego Cleaning Services eerder al ondersteunde bij de positionering en interne branding. Sinds het ontstaan van familiebedrijf Vebego in 1943 staan mensen centraal in de organisatie. In de huidige campagne is die lijn doorgetrokken, aldus Keur. ‘Het resultaat is een eerlijk en sympathiek verhaal over de cruciale schakels in onze maatschappij. En dat zijn de schoonmakers, want stel je eens voor dat er niet werd schoongemaakt.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- RTL maakt overstap naar Dentsu
- Defensie lanceert nieuwe campagne 'Dienjaar'
Laatste Nieuws
- RTL maakt overstap naar Dentsu07-10-2024
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe... 04-10-2024
- Adobe kiest Dentsu Creative als... 03-10-2024
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing