Zalando presenteert nieuwe merkpositionering
- Bureaus
- 9 sep 2024 @ 09:24
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 sep 2024 @ 09:24
- Michiel van Zaane
Zalando heeft zijn nieuwe merkpositionering en merkidentiteit onthuld via zijn herfst/winter 2024-campagne, "What Do I Wear?", die op 8 september is gelanceerd. Dew nieuwe merkpositionering is de basis voor toekomstige campagnes.
Zalando's nieuwe merkpositionering draait om het idee van stijlvertrouwen. De aanpak is gebaseerd op onderzoek dat aantoont wat het meest belangrijk is voor Zalando's klanten: hoogwaardige kleding en merken, een gevoel van gemeenschap, vooroplopen in trends en toegang tot inspirerende content. Als reactie hierop zet Zalando zich in om leuke, gastvrije en gedurfde ervaringen te creëren die de diverse manieren waarop klanten zichzelf uiten door middel van mode vieren.
De vernieuwde merkidentiteit, gelanceerd naast de herfst/winter 2024-campagne, omvat een levendig oranje kleurenschema, een speciaal ontworpen lettertype voor betere toegankelijkheid. Deze updates weerspiegelen Zalando's nieuwe merkpositionering en moeten zorgen voor een naadloze en boeiende ervaring bij alle klantinteracties. De nieuwe visuele elementen worden de komende maanden geleidelijk op alle Zalando-platforms geïntroduceerd.
Evolutie
‘De veranderingen die we vandaag presenteren gaan verder dan een louter visuele update. Voortbouwend op het sterke merkwaarde en de bekendheid die Zalando in de loop der jaren heeft ontwikkeld, ontwikkelen we ons merk om een grotere rol te spelen in het leven van onze klanten’, zegt Anne Pascual, Senior Vice President Design, Marketing and Content bij Zalando. ‘Deze evolutie draait allemaal om stijlvertrouwen en het opnieuw definiëren van hoe onze klanten zich verbinden met mode en lifestyle. We zijn erg enthousiast om deze evolutie te laten zien met onze nieuwe herfst/winter 2024-campagne, 'What Do I Wear?', die de eerste stap is in het presenteren van onze nieuwe merkpositionering en vernieuwde merkidentiteit.
Dagelijks dilemma
De herfst/winter 2024-campagne, "What Do I Wear”, behandelt een universeel dagelijks dilemma dat resoneert bij alle mensen, ongeacht hun leeftijd, locatie, geslacht of achtergrond - kiezen wat ze moeten dragen. De campagne gebruikt een diverse cast, waaronder acteur Willem Dafoe, model en actrice Brigitte Nielsen, model en acteur Luka Sabbat, en content creator en model Sabrina Bahsoon, bekend als #TubeGirl. Door middel van de campagne wil Zalando laten zien hoe het merk modebeslissingen vereenvoudigt en individuen inspireert om stijlvertrouwen te vinden door een assortiment van kwaliteit, inspirerende content en een superieure winkelervaring aan te bieden. De campagne is gelanceerd op 8 september en wordt online, via sociale media en digitale out-of-home locaties uitgerold.
Zalando heeft ook een nieuwe functie binnen Stories op Zalando geïntroduceerd. Met deze functie kunnen klanten het platform verkennen door de ogen van hun favoriete iconen en smaakmakers, met exclusieve content en gecureerde mode-selecties van persoonlijkheden zoals Linda Tol, Jordan Anderson en Herbert Hofmann. Momenteel live in 11 markten, met vijf verschillende talenten in de hoofdrol, zullen er de komende weken meer talenten worden toegevoegd.
Credits:
Zalando:
SVP Design, Marketing and Content: Anne Pascual
Brand Communications & Initiatives: Sara Spännar, Eloisa Siclari, Katharina Oberfeld, Maike de Buhr, Anne Jobes
Creative Direction: Morten Grubak, Lena Schäfers, Julie Maillard, Thomas Wakeford, Matteo Volpini, Verity Charmer
Talent Management: Andreas Menelaou
Production Management: Milena Steinke, Karla Stratmann, Laura Veneklaas
Global Social Media: Kimberley Franquinet, Sytske Donselaar
Brand Design: Teresa Jimenez, Ginger Balanga
Agency: Wieden + Kennedy Amsterdam
President: Eleanor Thodey
Chief Creative Officer: Susan Hoffman
Chief Strategy Officer: Nick Docherty
Creative Direction: Susan Hoffman
Art Director: Morgane Lambert
Copywriter: Ana Clé
Account Director: Indira Morton, Angelina Joy
Planning Director: Donna Yan
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- RTL maakt overstap naar Dentsu
- Defensie lanceert nieuwe campagne 'Dienjaar'
Laatste Nieuws
- RTL maakt overstap naar Dentsu07-10-2024
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe... 04-10-2024
- Adobe kiest Dentsu Creative als... 03-10-2024
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing