Campagne Join for Joy: aandacht voor menstruatiearmoede in Afrika
- Bureaus
- 17 okt 2024 @ 10:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 okt 2024 @ 10:18
- Sjaak Hoogkamer
Gardeners ontwikkelde samen met Join for Joy de campagne ‘Dit is maandverband’ om aandacht te vragen voor de negatieve impact van menstruatiearmoede.
Kranten, sokken of bladeren gebruiken tijdens je menstruatie. Klinkt onwerkelijk, maar voor veel tienermeisjes uit de plattelandsgebieden in Oost-Afrika is dit vaak de harde realiteit. De gevolgen zijn infecties en onderwijsachterstanden, die vaak leiden tot vroegtijdig schoolverlaten. Het aantal dagen dat een meisje school mist, kan oplopen tot wel 20% van het schooljaar. Dit vergroot de kans op tienerzwangerschappen, uithuwelijking en financiële afhankelijkheid.
De campagne toont beelden met daarop een sok, een pagina uit een notitieblok en een blad van een plant. De campagne wordt zowel online als offline ondersteund met (D)OOH, wildplak, een paginagrote uiting in Het Parool, social media en pr.

Join for Joy roept iedereen op om een menstruatiecup te doneren. Door eenmalig 10 euro te doneren help je een meisje tot 10 jaar lang zonder onderbrekingen naar school te gaan. Zo kan zij iedere dag de maand werken aan haar toekomst.
Medeoprichter en International Head of Operations bij Join for Joy Hannah Kooren over de campagne: ‘Het is belangrijk dat we ervoor zorgen dat een meisje in Oost-Afrika naar school kan blijven gaan. Het verkleint namelijk niet alleen de kans dat ze op jonge leeftijd zal trouwen, het zorgt er ook voor dat ze later een grotere kans heeft op een goed inkomen.Met deze campagne willen we samen met Gardeners positieve impact maken en benadrukken dat de toekomst van ieder meisje telt.'
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
- Artis viert duisternis met campagne... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

