Nachthypotheeknummer Rabo is hit op ADE

- Bureaus
- 18 okt 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementContent
- 18 okt 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Het Amsterdam Dance Event is woensdag gestart en dat betekent dat veel huiskamers in de hoofdstad tot diep in de nacht worden overspoeld door jongeren die het feest nog niet willen beëindigen, hunkerend naar een 'after'. Rabobank en Dentsu haken in.
Hoewel zo’n afterparty voor de gastheer/gastvrouw en diens vriendenschaar eindeloos mag doorgaan, zijn niet alle huisgenoten of buren daar even blij mee. Rabobank adviseert daarom: 'Na wéér een huisfeest in de vroege uurtjes kan het moment komen dat je denkt: misschien is het tijd voor een eigen woning.'
Nachtelijk WhatsApp spreekuur
Rabobank denkt een passende oplossing te hebben met het 'Nachthypotheeknummer'—een speciale WhatsApp-service voor starters die genoeg hebben van hun medebewoners en klaar zijn om een eigen huis te overwegen. Zolang de beats in de stad te horen zijn, blijft deze dienst bereikbaar, meldt de bank.
De promotiecampagne voor dit app-nummer (06-39290560) is sinds de start van het ADE te vinden op verschillende buitenlocaties in Amsterdam en wordt ondersteund door flyers, stickers en online video's. Het concept en de creatie zijn ontwikkeld door Dentsu Creative.
Een knipoog
'Met deze actie willen we zoveel mogelijk starters helpen om bij de volgende editie van ADE uit hun eigen dak kunnen gaan', vult Erik Versnel, Coöperatief Directeur bij Rabobank Amsterdam aan, 'We begrijpen dat het kopen van een eerste huis voor veel starters steeds onbereikbaarder lijkt. Met Het Nachthypotheeknummer willen we hen op een laagdrempelige manier en met een knipoog helpen toch die eerste stap te zetten. Er is financieel namelijk vaak meer mogelijk dan je denkt.'
Van house naar house dus, als het ware. Deze activatie maakt deel uit van de overkoepelende nieuwe merkcampagne 'Onze bank', die Rabobank afgelopen zomer samen met Dentsu Creative lanceerde na - een uitgebreide pitch, uiteraard weer als eerste opgemerkt door MarketingTribune.
(PvWK | foto wildplakken: Rabobank)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- opgemerkt
- house
- dance
- inhaken
- Dentsu
- Erik Versnel
- Coöperatief Directeur bij Rabobank Amsterdam
- Rabo
- after
- DJ
- ADE
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

