RTL maakt overstap naar Dentsu

- Bureaus
- 7 okt 2024 @ 10:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PitchesMediabureau
- 7 okt 2024 @ 10:35
- Peter van Woensel Kooy
Mediabureau Dentsu krijgt RTL als nieuwe klant. Dentsu zal vanaf 1 januari 2025 naast de geïntegreerde mediastrategie ook het volledige offline mediaplan van alle campagnes voor RTL en Videoland op zich nemen.
De samenwerking omvat een breed scala aan projecten, waaronder Media Mix Modeling (MMM), Creative Pre-testing en Audience Targeting. Deze, op bewijsvoering gebouwde aanpak, stelt dentsu in staat om waardevolle inzichten uit verschillende databronnen te leveren en de mediaplannen voor RTL en Videoland aanzienlijk te versterken. Daarbij zetten beide partijen gezamenlijk in op het gebied van onderzoek en data om de effectiviteit van de campagnes te maximaliseren en RTL te helpen hun doelgroepen nog beter te bereiken.
Met deze samenwerking zet RTL een grote stap naar verdere groei en innovatie binnen de dynamische Nederlandse entertainmentmarkt.
Margot Moscou, head of Content & Digital Marketing, RTL & Videoland: ‘We hebben ambitieuze plannen en we werken altijd met partners die ons daarin verder brengen. Op het gebied van media en creatie effectiviteit heeft dentsu voor ons alles in huis waarmee wij het verschil kunnen maken op het gebied van impactvolle zichtbaarheid. Daarom kijken wij enorm uit naar de samenwerking met dentsu.’
Michael Willems, managing director Media, Dentsu Benelux: 'Met deze samenwerking willen we met het data-gedreven RTL een volgende stap zetten in de ontwikkeling naar een wetenschappelijke benadering van media. Hiermee waarborgen we voortdurende innovatie binnen de dynamische Nederlandse entertainmentmarkt. We kijken ernaar uit om samen te werken.’
(PvWK)
Over Dentsu
'Dentsu is een partner die voor ’s werelds meest toonaangevende organisaties geïntegreerde groei en transformatie bewerkstelligt. Opgericht in 1901 in Tokio, Japan, en nu aanwezig in meer dan 145 landen en regio's, heeft het een bewezen staat van dienst in het koesteren en ontwikkelen van innovaties, waarbij het de talenten van zijn wereldwijde netwerk van meest toonaangevende merken combineert om impactvolle en geïntegreerde groeioplossingen voor klanten te ontwikkelen. Dentsu levert end-to-end transformaties, door zijn diensten in Media, CXM en Creative te integreren, terwijl het de grenzen van transformatie en duurzame groei voor merken, mensen en de samenleving verlegt.'
(bron: Dentsu
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- pitch
- managing director
- new business
- RTL
- Media
- Videoland
- Dentsu Benelux
- Michael Willems
- entertainmentmarkt
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
- Artis viert duisternis met campagne... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

