Gamma komt met Eerste Hulp Bij Isoleren-toolkit om isoleren te promoten

- Bureaus
- 19 nov 2024 @ 09:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 nov 2024 @ 09:19
- Michiel van Zaane
Gamma spoort consumenten aan zelf een start te maken met de isolatie van hun huis. Dat doet de bouwmarkt met de campagne “Isolatie op locatie”. Onderdeel van de campagne is de Eerste Hulp Bij Isoleren-toolkit.
De toolkit bevat zeven producten en werd uitgedeeld in één van de slechtst geïsoleerde provincies, Overijssel. VML was verantwoordelijk voor de strategie en creatie, team5PM ontwikkelde de social media strategie en was verantwoordelijk voor de online assets.
In de video gaat Gamma-duurzaamheidsadviseur Martijn langs bij een aantal inwoners die relatief veel moeten stoken om hun woning warm te houden. Met radiatorfolie, -ventilatoren en tochtstrips gaan zij zelf aan de slag met het isoleren van hun huis. De campagne werd ondersteund door Klimaatstichting Hier, medeorganisator van de Nationale Klimaatweek.
Laurens Miedema, Manager Marketing & Communicatie Gamma: ‘Als marktleider in Doe-het-zelf in Nederland, vinden we duurzaamheid een belangrijk thema. We hebben sinds kort in elke bouwmarkt een duurzaamheidsadviseur die klanten gericht kan adviseren op het maken van duurzamere keuzes. Wij denken dat veel Nederlanders zich herkennen in de bewoners uit de video. En het leuke is dat iedereen zegt: ik wist niet dat het zo makkelijk was!’
‘Een handig lijstje van isolatieproducten die een groot verschil kunnen maken in de verduurzaming van je huis, waar je zelf niet zo snel opkomt, hebben we met een knipoog vertaald naar een toolkit met een serieuze boodschap. Zo zetten we mensen in hun kracht om niet alleen op je eigen kosten te besparen, maar ook iets te doen voor het klimaat’, zegt Michael van den Brande, Executive Strategy Director VML Amsterdam. ‘Door de video’s van de activatie in Overijssel en een doorvertaling in de bouwmarkten zelf, bevestigen we de rol van Gamma als gids en adviseur over duurzamer wonen en klussen’ aldus van den Brande.
Foto: Floris van Bergen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Closed on Monday kiest Sheltersuit... 10-11-2025
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren... 10-11-2025
- Centraal Beheer start campagne om... 10-11-2025
- ANWB breidt merkbelofte uit naar... 10-11-2025
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot... 10-11-2025
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

