Zwijsen experimenteert op kinderen uit groep 3; missie geslaagd
- Bureaus
- 6 nov 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 6 nov 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Op basisschool De Stappen in Tilburg werd groep 3 onderdeel van een experiment. Wat gebeurt er als één klasgenootje bekent dat hij lezen nog erg moeilijk vindt? Een campagne van uitgeverij Zwijsen in samenwerking met reclamebureau LifeHunters.
‘Dit was wel even spannend. Als leerkracht in groep 3 is één van je belangrijkste taken het bouwen van een hechte klas’, aldus juf Jill. Ze vervolgt: ‘Ik ben megatrots dat het me gelukt is: de kinderen staan écht voor elkaar klaar. Dit is dan ook waarom ik zo in de kracht van de groep geloof. Iedereen kan meedoen en kinderen trekken zich aan elkaar op. Zo haalt ieder kind het beste uit zichzelf én zijn klasgenootjes!’
Klasgenootjes helpen elkaar
In 2024 lanceerde Zwijsen een nieuwe uitgave van de leesmethode Veilig leren lezen: de Zoem-versie. In deze nieuwe editie staat groepsleren, centraal, waarbij de hele klas samenwerkt om te leren lezen. ‘De uitslag van het experiment is wel echt het resultaat waar we op hoopten’, zegt Denise Bruens, fondsmarketeer bij Zwijsen. ‘Uit onderzoek blijkt dat de methode werkt. We hebben het uitgebreid getest, ook op scholen. Met toevoegingen zoals de Club van Zoem maken we van alle kinderen één hechte leergemeenschap. Zo kan iedereen leren lezen, ook kinderen die het moeilijk vinden. Maar helpen klasgenootjes elkaar? Zeker, zo blijkt!’
Beeld: screenshot van de film
De campagne wordt verspreid via de socials (Instagram, Facebook en WhatsApp) en alle owned kanalen van Zwijsen.
Over Zwijsen
Zwijsen is al meer dan 175 jaar uitgever van lesmateriaal voor het basisonderwijs. Met deze campagne bouwt Zwijsen voort op de vorige, waarin juf Lieneke uit Rhoon verrast werd door een aula vol oud-leerlingen die zij had leren lezen. De film werd toen gedeeld door nationale media en bekende schrijvers als Jochem Myjer, Saskia Noort, Marjon Pauw en onderwijsinfluencer Meester Jesper.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen'... 22-05-2025
- Heinz-tune scoort na 15 jaar nog... 22-05-2025
- Eerlijk beeld van de zorg bij Cordaan22-05-2025
- Artbox presenteert Young Meets Old... 22-05-2025
- Campina lanceert interactieve... 21-05-2025
- Doritos lanceert gouden... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management