Dubai presenteert nieuwe campagnefilm 'Find Your Story'

- Bureaus
- 14 apr 2025 @ 12:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 14 apr 2025 @ 12:30
- Peter van Woensel Kooy
Met ‘Find Your Story’ heeft Visit Dubai een nieuwe contentmarketingcampagne gelanceerd. Behalve als favo bestemming voor 'nieuw geld' en overstappers wil de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten zich veel breder profileren, namelijk ook als aantrekkelijke dienstverlener en vakantieland. Beroemdheden spelen een rol in de film.
Actrice en Unicef Global Ambassador Millie Bobby Brown en haar man, acteur, model en producent Jake Bongiovi passeren de revu in de contentmarketingcampagne. De film laat naar eigen zeggen zien wat voor avonturen reizigers in de stad kunnen beleven, zelfs tijdens een korte tussenstop.
Dubai door de lens van Armando Bo
‘Find Your Story’ is geschreven en geregisseerd door de Argentijnse filmmaker Armando Bo, die in 2015 de Oscar voor Best Original Screenplay won met de film Birdman. Zijn campagnefilm voor Visit Dubai belicht de mogelijkheden die Dubai te bieden heeft tijdens een tussenstop: van de adembenemende woestijnlandschappen en futuristische architectuur tot de winkels van wereldklasse en het culturele erfgoed. Bo's landgenoot Felipe Gomez Aparicio werkte als co-regisseur aan de film mee.
Brown, die momenteel schittert in de Netflix-film The Electric State en de hoofdrol speelt als Eleven in de populaire serie Stranger Things, wordt voor het eerst op het scherm vergezeld door haar man Bongiovi. De campagne wordt in eerste instantie gelanceerd in 21 internationale markten, op meerdere platforms waaronder programmatic advertising, buitenreclame, sociale media en streaming.
Wereldstad Dubai
Issam Kazim, CEO van de Dubai Corporation for Tourism&Commerce Marketing, legt uit: 'Onze marktstrategie, met op maat gemaakte en creatieve campagnes, is van cruciaal belang geweest om Dubai aan de wereld te laten zien. We blijven mooie samenwerkingen aangaan met grote sterren om de aantrekkingskracht van de stad voor internationale bezoekers verder te vergroten. Met Millie Bobby Brown en Jake Bongiovi als de hoofdrolspelers in de nieuwe campagne spreken we een brede doelgroep aan en laten we zien dat er in het toeristische aanbod van Dubai voor elk wat wils is. We zijn ervan overtuigd dat de film reizigers zal inspireren om van hun eigen tussenstop in Dubai een onvergetelijk verblijf te maken.'
De korte film is op verschillende locaties in Dubai opgenomen en begint op Dubai International (DXB) waar Brown en Bongiovi, met nog een paar uur te gaan voor hun volgende vlucht, een filmscript ontdekken dat hen inspireert om via een magisch portaal aan een buitengewone reis te beginnen.
Ze volgen het script dat hen meeneemt in een wervelwind van verrassingen. Van de betoverende steegjes van de wijk Al Seef, de moderne architectuur van het Museum van de Toekomst en Burj Khalifa tot de adembenemende duinen van de Al Qudra woestijn. Terwijl de spanning toeneemt, komen Brown en Bongiovi in een reeks mysterieuze nieuwe avonturen terecht. De film eindigt met een cliffhanger die bezoekers uitnodigt om het verhaal voort te zetten.
Persoonlijke indrukken van een stad vol contrasten
Tijdens de draaidagen vertelde Brown hoe enthousiast ze was om met Dubai samen te werken aan de nieuwe campagne en prees ze de multiculturele samenleving van de stad. 'Dubai is een wereldstad die anders is dan elke andere plaats waar ik ooit ben geweest. Het voelt alsof verschillende bestemmingen in één stad samenkomen.'
Na een bezoek aan de Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld, voegde ze eraan toe: 'Dit ga ik nooit vergeten. Dit is ongelooflijk. Ik kijk ernaar, ik werk eronder... dit is heel gaaf.'
Bongiovi vertelde ook over hoe mooi de woestijnlandschappen zijn. 'We houden van Dubai en de woestijn lijkt op niets wat ik ooit eerder heb gezien. Het verkennen van de stad was echt speciaal en we hebben veel onvergetelijke herinneringen gemaakt tijdens onze tijd hier.'
Bekroond scenarioschrijver en filmmaker Bo: 'In deze korte film vertellen we niet alleen een verhaal, maar laten we de wereld ook zien hoe geweldig Dubai is. De locaties zijn perfect om te illustreren wat de stad te bieden heeft.'
Diego Guijarro, directeur fotografie, vult aan: 'Het was echt een geweldige ervaring om hier te filmen, met alle bezienswaardigheden en de diverse landschappen. Het is bijzonder om te zien hoeveel verschillende sferen je in dezelfde stad kunt hebben.'
Creëer je eigen verhaal in Dubai
De nieuwe campagne van Dubai is ontworpen om reizigers te inspireren in de voetsporen van Brown en Bongiovi te treden door hun eigen unieke verhalen en herinneringen te creëren tijdens een bezoek aan de stad. Met de wereldwijde, goede verbindingen en een divers aanbod van dingen die je kunt zien en doen, is Dubai de perfecte plek voor een tussenstop, of je nu maar één nacht of een paar dagen in je reisschema hebt.
Als onderdeel van de marketinginspanningen van Visit Dubai om de stad te promoten bij een nieuw internationaal publiek, is volgens de betrokkenen 'Find Your Story' als nieuwe merkfilm met sterren uit de entertainmentwereld gemaakt. In 2024 waren er op maat gemaakte campagnes, waaronder 'Dubai: A Whole New You', met het vader-dochter Bollywood duo Saif en Sara Ali Khan, en 'Dubai: Who's Ready', met de Koreaanse acteurs Park Shin-Hye en Park Hyung-Sik uit de Netflix-serie Doctor Slump. Andere sterren die te zien zijn in toeristische campagnes voor de stad zijn Zac Efron en Jessica Alba in 'Dubai: A Romance to Remember', Shah Rukh Khan in 'Dubai Presents' en Gwyneth Paltrow, Zoe Saldana en Kate Hudson in 'A Story Takes Flight'.
De nieuwe campagnefilm 'Find Your Story' met Millie Bobby Brown en Jake Bongiovi is in het venster hieronder te bekijken.
(PvWK | foto: Dubai)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Issam Kazim
- Millie Bobby Brown
- VAE
- Visit Dubai
- Find Your Story
- Dubai
- stad
- Unicef Global Ambassador
- model
- Burj Khalifa
- Jake Bongiovi
- Dubai Corporation for Tourism & Commerce Marketing
- Armando Bo
- promotie
- producent
- imago
- Felipe Gomez Aparicio
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers