Trimbos verlengt samenwerking met Driivn en Flik Flak

- Bureaus
- 1 apr 2025 @ 09:39
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 apr 2025 @ 09:39
- Tamara de Vos
Het Trimbos-instituut, onder meer verantwoordelijk voor het programma Drugs en Uitgaan, verlengt de samenwerking met digital agencies Driivn en Flik Flak. De organisaties werken al ruim acht jaar samen aan online campagnes gericht op jongeren en jongvolwassenen om hen te informeren over de risico’s van drugsgebruik.
Na eerdere campagnes op Instagram, werd in 2024 TikTok aan de strategie toegevoegd, met ondersteuning van Flik Flak, onderdeel van Eager Group. De eerste TikTok-campagnes, gericht op harm-reduction en veilige uitgaansinformatie, leverden volgens Trimbos 2,7 miljoen views op. Tijdens een pilot werd getest welke formats het meest aansloegen bij de doelgroep. Interactieve formats zoals vox-pop interviews stimuleerden gesprekken onder jongeren, wat leidde tot veel reacties en gedeelde ervaringen. Een vervolgcampagne over 3-MMC genereerde opnieuw hoge betrokkenheid. Volgens Trimbos is er inmiddels sprake van een groeiende community rondom het TikTok-kanaal van Drugs en Uitgaan.
Nieuwe campagne gepland in tweede kwartaal 2025
Op basis van de behaalde resultaten verlengt het Trimbos-instituut de samenwerking met Driivn en Flik Flak in 2025. In het tweede kwartaal van dit jaar verschijnt een nieuwe serie video’s die meerdere thema’s rondom uitgaan en drugsgebruik behandelt. ‘Een TikTok-account van Drugs en Uitgaan biedt ons de mogelijkheid om zeer snel (gevaarlijke) onjuiste informatie onder de doelgroep te corrigeren’, zegt Marloes van Goor, wetenschappelijk medewerker Alcohol bij het Trimbos-instituut. ‘Of om ze te voorzien van informatie over veilig uitgaan, risico’s van drugsgebruik en harm-reductie tips.’
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
Laatste Nieuws
- KFC kiest voor lokale kracht met... 18-06-2025
- [onderzoek] Bijna helft van... 18-06-2025
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
- Natwerk kiest Dawn als nieuw... 16-06-2025
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich... 16-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation