Škoda viert zaterdag met levendige merkcampagne

- Bureaus
- 19 mei 2025 @ 04:00
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 mei 2025 @ 04:00
- Kel Koenen
Na acht jaar aan succesvolle campagnes rond de zaterdag introduceert Škoda samen met Selmore Creative Agency een nieuwe merkcampagne: ‘Breng je zaterdag tot leven’. De campagne toont hoe de ruime modellen van Škoda bijdragen aan het ultieme weekendgevoel – minder ‘moeten’, meer ‘willen’.
De bekende zaterdag-positionering van Škoda is gebaseerd op het inzicht dat leaserijders hun auto niet alleen zakelijk kiezen, maar juist ook op basis van het weekendgebruik. In de nieuwe commercial volgen we een gezin dat dankzij hun Škoda op avontuur gaat, waarbij zelfs de kofferbakinhoud tot leven komt in de vorm van een fantasierijk karakter.
‘De zaterdag van Škoda is het ultieme bewijs dat een Guiding Idea – zoals wij dat noemen – zorgt voor lange termijn consistentie. En tegelijkertijd blijft inspireren tot nieuwe ideeën,’ aldus Niels Westra, creative partner bij Selmore.
Bekijk de commercial hieronder:
De film is geregisseerd door Joe Vanhoutteghem en geproduceerd door Czar, met de vrolijke track ‘My Fun’ van singer-songwriter Suki Waterhouse als soundtrack. De campagne sluit aan bij Škoda’s internationale merkstrategie ‘Let’s explore’.
De zaterdag van Škoda geldt inmiddels als schoolvoorbeeld van een langlopende campagne met impact. Het merk groeide uit tot een van de best verkochte automerken van Nederland en werd bekroond met onder andere een Gouden Effie en een Europese Effie.
Credits
Klant: Škoda Nederland
Bureau: Selmore Creative Agency
Productie: Czar Nederland
Regisseur: Joe Vanhoutteghem
Dop: Grimm Vandekerckhove
Edit: Jorien Voogt
Grading: Crab Salad
Post: The Ambassadors
Sound: Public Audio Amsterdam
Muziek: My Fun - Suki Waterhouse, via Amp.Amsterdam
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
Laatste Nieuws
- Heineken kiest Hagens als... 20-06-2025
- Engie toont menselijk gezicht met... 20-06-2025
- VanMoof geeft nieuwe S6 filmische... 20-06-2025
- Kruidvat trapt zomer af met... 20-06-2025
- ‘Beweeg waar je bent’: Dreaver... 20-06-2025
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation