All Response Media werkt voor Proefdiervrij

- Bureaus
- 27 jun 2025 @ 15:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 27 jun 2025 @ 15:30
- Peter van Woensel Kooy
Vanaf juli 2025 verzorgt All Response Media de landelijke media-inzet voor de nieuwe DRTV-campagne van Proefdiervrij: ‘Het Rad van Dierenleed’. De campagne is bedoeld om fondsen te werven én het bewustzijn rondom het gebruik van proefdieren te vergroten. Emotie en urgentie staan centraal.
Centraal in de campagne staat het aangrijpende gegeven dat slechts 1 op de 8 proefdieren wetenschappelijke experimenten overleeft. Dit thema wordt verbeeld in een DRTV-spot waarin een beagle pup genaamd Lola in een groot rad terechtkomt, een macabere variant op het Rad van Fortuin. Slechts één vakje biedt uitweg – een metafoor voor de willekeur en wreedheid van dierproeven.
Multimediale aanpak met landelijke dekking
De campagne wordt breed uitgerold via een mix van massamedia, online advertenties en eigen middelen van Proefdiervrij:
- TV en buitenreclame: All Response Media verzorgt de inkoop en executie van de TV-spot en buitenreclame, zichtbaar vanaf juli op landelijke televisie en op drukbezochte locaties. In september volgt een nieuwe impuls via Socutera.
- Online video en social media: gericht op conversie en optimalisatie
- Eigen communicatiekanalen en printmedia, zorgvuldig afgestemd op de doelgroep
Bekijk de film hieronder.
Oproep tot actie
Met een krachtige call-to-action – ‘Help ons dit dierenleed te stoppen. Ga naar proefdiervrij.nl en word donateur’ – zet de campagne in op maximale betrokkenheid van de kijker. Via twee speciaal ingerichte landingspagina’s kunnen geïnteresseerden gemakkelijk structureel of eenmalig doneren.
Over Proefdiervrij
'Proefdiervrij is de grootste organisatie in Nederland die zich exclusief inzet voor proefdiervrije wetenschap. Door bewustwording, onderzoek en samenwerking streeft zij naar een toekomst waarin dierproeven overbodig zijn.'
(bron: Proefdiervrij)
Over All Response Media
'All Response Media is een toonaangevend performance mediabureau dat data en creativiteit combineert voor maximale impact. Met campagnes die aanzetten tot actie, zoals deze voor Proefdiervrij, zetten wij merken op de kaart én in beweging.'
(bron: ARM)
Campagnebeeld (poster)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom niet’-campagne
- Wereldwijde herpositionering Disaronno door 72andSunny Amsterdam
- [column] Goede samenwerking ontstaat niet toevallig - het is...
Laatste Nieuws
- Dept wordt Europees social lead... 17-07-2025
- Hankook doorbreekt clichés met... 16-07-2025
- 'Ons team mag locatie- en... 16-07-2025
- Spil en team5pm in strijd tegen... 15-07-2025
- Lies doet het weer goed, Centraal... 15-07-2025
- Strategische denkers (17): ‘Het... 15-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers