All Response Media werkt voor Proefdiervrij

 All Response Media werkt voor Proefdiervrij
  • Bureaus
  • 27 jun 2025 @ 15:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vanaf juli 2025 verzorgt All Response Media de landelijke media-inzet voor de nieuwe DRTV-campagne van Proefdiervrij: ‘Het Rad van Dierenleed’. De campagne is bedoeld om fondsen te werven én het bewustzijn rondom het gebruik van proefdieren te vergroten. Emotie en urgentie staan centraal.

Centraal in de campagne staat het aangrijpende gegeven dat slechts 1 op de 8 proefdieren wetenschappelijke experimenten overleeft. Dit thema wordt verbeeld in een DRTV-spot waarin een beagle pup genaamd Lola in een groot rad terechtkomt, een macabere variant op het Rad van Fortuin. Slechts één vakje biedt uitweg – een metafoor voor de willekeur en wreedheid van dierproeven.

Multimediale aanpak met landelijke dekking

De campagne wordt breed uitgerold via een mix van massamedia, online advertenties en eigen middelen van Proefdiervrij:

  • TV en buitenreclame: All Response Media verzorgt de inkoop en executie van de TV-spot en buitenreclame, zichtbaar vanaf juli op landelijke televisie en op drukbezochte locaties. In september volgt een nieuwe impuls via Socutera.
  • Online video en social media: gericht op conversie en optimalisatie
  • Eigen communicatiekanalen en printmedia, zorgvuldig afgestemd op de doelgroep

    Bekijk de film hieronder.


Oproep tot actie
Met een krachtige call-to-action – ‘Help ons dit dierenleed te stoppen. Ga naar proefdiervrij.nl en word donateur’ – zet de campagne in op maximale betrokkenheid van de kijker. Via twee speciaal ingerichte landingspagina’s kunnen geïnteresseerden gemakkelijk structureel of eenmalig doneren.


Over Proefdiervrij
'Proefdiervrij is de grootste organisatie in Nederland die zich exclusief inzet voor proefdiervrije wetenschap. Door bewustwording, onderzoek en samenwerking streeft zij naar een toekomst waarin dierproeven overbodig zijn.'

(bron: Proefdiervrij)

Over All Response Media
'All Response Media is een toonaangevend performance mediabureau dat data en creativiteit combineert voor maximale impact. Met campagnes die aanzetten tot actie, zoals deze voor Proefdiervrij, zetten wij merken op de kaart én in beweging.'

(bron: ARM)

Campagnebeeld (poster)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken