Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne

Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 9 jun 2025 @ 12:29
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

​Met de campagne ‘Begin je dag goed’ presenteert Becel zich opnieuw als gids naar een gezondere levensstijl. De campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, laat op speelse wijze zien dat kleine keuzes – zoals het vervangen van roomboter door Becel – grote impact kunnen hebben op je gezondheid.

‘Terwijl de wereld meegaat in steeds extremere gezondheidstrends, wordt hartgezondheid vaak vergeten’, stelt Alexis Berger, Global Head of Brand Becel & ProActiv bij Flora Food Group. ‘Onze campagne herinnert mensen eraan dat welzijn begint bij iets simpels. Een hartvriendelijk ontbijt is zo’n stap.’

De creatieve aanpak koppelt ernst aan luchtigheid. Met een overdaad aan keuzes op het gebied van gezondheid, wil Becel consumenten vooral geruststellen en richting geven. ‘We hebben theater en drama ingezet om het doolhof van gezondheidsopties te visualiseren,’ aldus Joris Philippart, Executive Creative Director van TBWA\Neboko. ‘Daarin steekt Becel als herkenbaar en eenvoudig alternatief af.’

Ook Thomas van der Helm, Head of Account, benadrukt de bijzondere samenwerking tussen klant en bureau. ‘We wilden impact maken binnen de categorie en het merk nieuw leven inblazen. Dankzij onze interne experts van Feed en Make is dat gelukt op elk touchpoint.’

Bekijk hieronder de commercial:



De campagne, die op 9 juni van start gaat, wordt uitgerold via een 360-gradenstrategie: van televisie en online video tot influencer-samenwerkingen, winkelbeleving en outdoor. Becel hoopt met deze aanpak bewustzijn te vergroten over hartgezondheid en het belang van omega 3 en 6, die essentieel zijn voor een gezond cholesterolgehalte – en waarvan de meeste mensen te weinig binnenkrijgen.

Credits
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: Drool, Make, B2Y
Film Director: Freddie Powell
Postproductie: Untold Studios, Make
Muziek: Audentity
Sound: 750mph
Fotograaf: René Mesman

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken