Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne

- Bureaus
- 9 jun 2025 @ 12:29
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jun 2025 @ 12:29
- Kel Koenen
Met de campagne ‘Begin je dag goed’ presenteert Becel zich opnieuw als gids naar een gezondere levensstijl. De campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, laat op speelse wijze zien dat kleine keuzes – zoals het vervangen van roomboter door Becel – grote impact kunnen hebben op je gezondheid.
‘Terwijl de wereld meegaat in steeds extremere gezondheidstrends, wordt hartgezondheid vaak vergeten’, stelt Alexis Berger, Global Head of Brand Becel & ProActiv bij Flora Food Group. ‘Onze campagne herinnert mensen eraan dat welzijn begint bij iets simpels. Een hartvriendelijk ontbijt is zo’n stap.’
De creatieve aanpak koppelt ernst aan luchtigheid. Met een overdaad aan keuzes op het gebied van gezondheid, wil Becel consumenten vooral geruststellen en richting geven. ‘We hebben theater en drama ingezet om het doolhof van gezondheidsopties te visualiseren,’ aldus Joris Philippart, Executive Creative Director van TBWA\Neboko. ‘Daarin steekt Becel als herkenbaar en eenvoudig alternatief af.’
Ook Thomas van der Helm, Head of Account, benadrukt de bijzondere samenwerking tussen klant en bureau. ‘We wilden impact maken binnen de categorie en het merk nieuw leven inblazen. Dankzij onze interne experts van Feed en Make is dat gelukt op elk touchpoint.’
Bekijk hieronder de commercial:
De campagne, die op 9 juni van start gaat, wordt uitgerold via een 360-gradenstrategie: van televisie en online video tot influencer-samenwerkingen, winkelbeleving en outdoor. Becel hoopt met deze aanpak bewustzijn te vergroten over hartgezondheid en het belang van omega 3 en 6, die essentieel zijn voor een gezond cholesterolgehalte – en waarvan de meeste mensen te weinig binnenkrijgen.
Credits
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: Drool, Make, B2Y
Film Director: Freddie Powell
Postproductie: Untold Studios, Make
Muziek: Audentity
Sound: 750mph
Fotograaf: René Mesman
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- Digitale Museumkaart krijgt frisse campagne en modern jasje...
Laatste Nieuws
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
- Natwerk kiest Dawn als nieuw... 16-06-2025
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich... 16-06-2025
- Nierstichting gooit het roer om met... 16-06-2025
- Marktplaats oppert upgrade van je auto16-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation