Digitale Museumkaart krijgt frisse campagne en modern jasje van Onze Kapel
.jpg)
- Bureaus
- 3 jun 2025 @ 16:25
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Campagnes
- 3 jun 2025 @ 16:25
- Imke Walenberg
De Museumkaart is niet langer alleen een stukje plastic in je portemonnee, maar ook een app in je broekzak. Creative agency Onze Kapel lanceert deze maand een landelijke campagne om de introductie van de digitale Museumkaart te vieren. Tegelijkertijd krijgt het vertrouwde cultuurmerk een visuele make-over. En dat alles in een stijl die net zo uitnodigend is als de musea zelf.
Onder de noemer ‘Is jouw Museumkaart al digitaal?’ daagt de campagne Museumkaarthouders uit om over te stappen op de nieuwe app-versie van hun kaart. Die geeft niet alleen toegang tot meer dan 500 musea in Nederland, maar biedt ook een up-to-date overzicht van tentoonstellingen, locaties en inspiratie. Altijd binnen handbereik. 'Een app vol inspiratie dus,' vat creative director Pim Gerrits van Onze Kapel samen. 'En met de campagne willen we ook mensen bereiken die musea nog niet vaak bezoeken.'
Volledige merkopfrisbeurt
De eerste samenwerking tussen Museumkaart en Onze Kapel draait dan ook om meer dan een app lanceren; het is een volledige merkopfrisbeurt. Van de cadeaukaart tot briefpapier en van social video’s tot bewegend beeld in musea, alles kreeg een modern, open en toegankelijke uitstraling. Denk: heldere kleuren, herkenbare typografie en verrassend speelse uitingen, waaronder een oma die een museumstuk nét iets te enthousiast aanwijst.
'Het merk Museumkaart is door de jaren heen uitgegroeid tot een van de bekendste van Nederland,' zegt Martin de Rooij, Hoofd Marketing en Communicatie bij de Museumvereniging. 'Met deze campagne willen we het merk klaarstomen voor de toekomst, zonder de herkenbaarheid te verliezen.'
Dat het concept bij een breed publiek moet landen, staat voorop. 'We willen zoveel mogelijk verschillende mensen laten genieten van musea,' benadrukt directeur Vera Carasso. Wat in 1981 begon als de Museumjaarkaart voor 167 musea, is in 2025 uitgegroeid tot een cultureel icoon waarmee je ruim 500 musea kunt bezoeken. Nu dus ook met één druk op je scherm.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- Digitale Museumkaart krijgt frisse campagne en modern jasje...
Laatste Nieuws
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
- Natwerk kiest Dawn als nieuw... 16-06-2025
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich... 16-06-2025
- Nierstichting gooit het roer om met... 16-06-2025
- Marktplaats oppert upgrade van je auto16-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation