Drie Nederlandse nominaties op eerste Cannes-shortlists

Drie Nederlandse nominaties op eerste Cannes-shortlists
  • Bureaus
  • 4 jun 2025 @ 08:28
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Cannes

De eerste shortlists van Cannes Lions 2025 zijn bekend: Dan Wieden Titanium Lions en Innovation Lions. Nederland scoort met drie nominaties in de categorie Innovation.

Twee keer voor Fixables, een campagne van Philips in samenwerking met LePub Amsterdam en LePub Milan en daarnaast voor Grow, eveneens van Philips en LePub Amsterdam.

In de prestigieuze Dan Wieden Titanium Lions zijn dit jaar geen Nederlandse cases genomineerd. De volgende reeks van shortlists – in totaal dertig categorieën – wordt vanaf zaterdag 14 juni bekendgemaakt. De eerste winnaars worden op maandagavond 16 juni onthuld.

Ook is inmiddels duidelijk welke Nederlandse professionals dit jaar plaatsnemen in de diverse vakjury’s. Zij jureren zowel in de shortlistfase als tijdens het festival zelf in Cannes. Onder hen opvallende namen als Josefien Olij (Philips), Sadira E. Furlow (Tony’s Chocolonely) en Joris Tol (Dentsu Creative).

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken