Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen verschil te zien

- Bureaus
- 16 okt 2025 @ 14:14
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 16 okt 2025 @ 14:14
- Nanny Kuilboer
Uit onderzoek van Talpa Media en DVJ Insights lijkt AI-content te winnen aan geloofwaardigheid ten opzichte van traditionele campagnes. Hanneke Berghoef, Hoofd Marketing & Communicatie bij Bruna: ‘Onze zomercampagne is daar een concreet voorbeeld van.’
Berghoef vervolgt: ‘Bruna zette deze zomer een brede mix van middelen in: folders, social posts en als primeur een AI-gecreëerde tv-spot en AI-billboard. Daarmee bereikten we 6,7 miljoen Nederlanders boven de 13 jaar. De campagne richtte zich niet alleen op zichtbaarheid, maar vooral op het versterken van de merkbeleving: Bruna als vertrouwde partner tijdens de zomer, zowel voor vakantiegangers als voor thuisblijvers. Uit effectmeting door DVJ Insights en Media Reverse blijkt dat de AI-uitingen spontaan werden geassocieerd met zomerse thema’s als vakantie en strand. Slechts één op de vijf respondenten gaf na doorvragen aan dat de spot of het billboard door AI was gemaakt, terwijl bijna de helft het verschil niet zag. De resultaten wijzen erop dat AI-content geloofwaardig kan worden geïntegreerd in campagnes, zonder concessies aan merkbeleving of effectiviteit. Met deze campagne hebben we laten zien dat vernieuwing perfect samengaat met het vertrouwde gevoel dat mensen bij Bruna hebben. Het feit dat consumenten de AI-uitingen als vanzelfsprekend accepteerden, geeft ons vertrouwen om te blijven experimenteren met nieuwe creatieve middelen.’
In de komende editie van MarketingTribune, die volgende week verschijnt, een artikel over neuromarketingonderzoek naar AI-commercials waaruit blijkt dat lang niet alle merken, zoals Coca-Cola, het zo goed doen als Bruna.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

