CZ omarmt ‘zorginstinct’ in nieuwe merkkoers

- Bureaus
- 8 okt 2025 @ 09:54
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 okt 2025 @ 09:54
- Kel Koenen
Zorgverzekeraar CZ heeft vandaag een nieuwe merkpositionering gelanceerd onder het motto ‘Alle mensen zorgen’. Met deze koers wil het merk dichter bij mensen komen en de betekenis van ‘zorgen’ verbreden. De aftrap is de campagne ‘Zorgen zit in onze natuur’, ontwikkeld door Ace, dat sinds kort strategisch en creatief partner is van CZ.
Cynthia Tulp, bestuurder Klant & Markt bij CZ, zegt dat de zorgverzekeraar af wil van de puur functionele benadering. ‘Zorgen is een menselijke drijfveer, geen dienst. We vergoeden niet alleen wat noodzakelijk is, maar versterken wat echt belangrijk is: samen voor elkaar zorgen. Hoe meer we dat doen, hoe beter we de zorg toegankelijk houden voor wie het echt nodig heeft.’
Een goed streven, want 'zorg voelt vaak afstandelijk’, meent Jennis Jongerius, strategy director bij Ace. ‘Het klinkt als een systeem of een premiebedrag, maar zorgen zelf komt juist heel dichtbij. Eén op de zes Nederlanders werkt in de zorg en één op de drie is mantelzorger. Uiteindelijk zorgt iedereen wel voor iemand: voor je kind, je buurvrouw, jezelf of je ouders.’
Bekijk de nieuwe merkfilm hieronder:
Barbara Bijlard, managing director bij Ace, noemt de nieuwe merkkoers ‘de eerste stap in een langetermijnpositionering die verder gaat dan communicatie’. ‘CZ blijft trouw aan zijn zorg-DNA, maar geeft daar een eigentijdse invulling aan die past bij de wereld van vandaag.’
Credits
Klant CZ: Cynthia Tulp, René van Gerwen, Denise van der Veeke, Petra Spooren, Job Lambregts
Bureau: Ace
Strategie: Jennis Jongerius, Harm Balvers
Account: Louise Mathlener
ECD: Rogier de Bruin
Creatie: Ewoudt Boonstra
Producer: Joze Rikken
Productiemaatschappij: Bonkers
Regisseur: Sharif Abdel Mawla
Producer: Saskia Kok en Jan Jinek
D.O.P. Daan Bukman
Edit: Lyon Pol, Joppo,degrot
Geluid en muziek: Quincy/Sauvage
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

