Elanco kiest Initiative voor Nederland en België

Elanco kiest Initiative voor Nederland en België
  • Bureaus
  • 30 okt 2025 @ 09:11
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Elanco Animal Health heeft na een bureauoriëntatie gekozen voor Initiative (onderdeel van IPG Mediabrands) als nieuw mediabureau in zowel Nederland als België. Beide landen gaan nauw samenwerken met het internationale Elanco-team. De samenwerking sluit aan bij de bestaande relatie tussen Elanco en Initiative in Frankrijk en moet zorgen voor één consistente mediastrategie over de landsgrenzen heen.

Met deze stap wil Elanco zijn merk- en businessdoelen versnellen via een schaalbare, geïntegreerde mediastrategie. Initiative wordt verantwoordelijk voor de mediaplanning en -inkoop in de Benelux, met een focus op datagedreven campagnes en meetbare impact.

Volgens Linda van Dijk, Client Lead bij Initiative Nederland, biedt de samenwerking grote kansen: ‘We zijn trots op het vertrouwen van Elanco. Met een slimme, datagedreven aanpak gaan we zorgen voor zichtbaarheid, impact en meetbaar resultaat in de Benelux.’

Ook Edward Knol, Managing Director van Initiative Nederland, spreekt van een belangrijke stap in een succesvol jaar voor het bureau. ‘Het is een fantastisch jaar aan het worden. Voor Initiative is dit namelijk de vierde geïntegreerde pitchwinst op rij, na Makro, HelloFresh en Bayer. Dat bevestigt dat onze moderne visie op media, content en technologie goed landt bij zowel bestaande als nieuwe klanten.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken