Elanco kiest Initiative voor Nederland en België

- Bureaus
- 30 okt 2025 @ 09:11
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 okt 2025 @ 09:11
- Kel Koenen
Elanco Animal Health heeft na een bureauoriëntatie gekozen voor Initiative (onderdeel van IPG Mediabrands) als nieuw mediabureau in zowel Nederland als België. Beide landen gaan nauw samenwerken met het internationale Elanco-team. De samenwerking sluit aan bij de bestaande relatie tussen Elanco en Initiative in Frankrijk en moet zorgen voor één consistente mediastrategie over de landsgrenzen heen.
Met deze stap wil Elanco zijn merk- en businessdoelen versnellen via een schaalbare, geïntegreerde mediastrategie. Initiative wordt verantwoordelijk voor de mediaplanning en -inkoop in de Benelux, met een focus op datagedreven campagnes en meetbare impact.
Volgens Linda van Dijk, Client Lead bij Initiative Nederland, biedt de samenwerking grote kansen: ‘We zijn trots op het vertrouwen van Elanco. Met een slimme, datagedreven aanpak gaan we zorgen voor zichtbaarheid, impact en meetbaar resultaat in de Benelux.’
Ook Edward Knol, Managing Director van Initiative Nederland, spreekt van een belangrijke stap in een succesvol jaar voor het bureau. ‘Het is een fantastisch jaar aan het worden. Voor Initiative is dit namelijk de vierde geïntegreerde pitchwinst op rij, na Makro, HelloFresh en Bayer. Dat bevestigt dat onze moderne visie op media, content en technologie goed landt bij zowel bestaande als nieuwe klanten.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La Maison ICI
Laatste Nieuws
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

