Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne

- Bureaus
- 31 okt 2025 @ 10:21
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 31 okt 2025 @ 10:21
- Kel Koenen
Essent luidt het winterseizoen in met de campagne ‘Winter Vol Voordeel’, waarin klantwaardering centraal staat via het loyaliteitsprogramma Thuisvoordeel. In de nieuwe commercial verrast een moeder haar teleurgestelde zoon én de hele buurt met een zelfgemaakte schaatsbaan – met een helpende hand van Essent-monteur Freek.
De campagne benadrukt de voordelen voor trouwe klanten, zoals korting op stroom, voordeel op duurzame energieproducten en extra’s als cadeaus en dagjes uit. Volgens Nick Poldermans, Manager Branding & Proposition Development bij Essent, is juist dat het moment om klanten iets extra’s te bieden: ‘Met de onzekerheid in de energiemarkt willen we juist nu benadrukken dat je bij Essent altijd iets extra’s krijgt.’
De schaatssport vormt een herkenbaar en verbindend element in de campagne. Als hoofdsponsor van Team Essent kiest de energieleverancier bewust voor een decor dat aansluit bij de nationale wintersport. Zo maken ook olympisch kampioene Suzanne Schulting en wereldkampioen Joep Wennemars hun opwachting in de commercial.
Bekijk de commercial hieronder:
De productie is volledig duurzaam tot stand gekomen en wordt breed uitgerold via televisie, radio, online video, rich media en social media. Volgens Poldermans onderstreept de campagne niet alleen de merkbelofte van Essent, maar ook de maatschappelijke betrokkenheid. ‘We willen laten zien dat energie niet alleen iets is dat uit het stopcontact komt, maar ook iets wat mensen samenbrengt.’
De commercial is vanaf 31 oktober op televisie te zien.
Credits
Adverteerder: Essent
Reclamebureau: Accenture Song
Productie: HazazaH
Regisseur: Rob Lücker
Agency producer: Monique van Smaalen
Post production/grading: The Compound & Barry Clarke
Muziek/Geluid: Jorrit Kleijnen & Earforce
Social Media: Studio Beng Beng
Mediabureau: Mediaplus
Sportsmarketingbureau: House of Sports
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

