Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'

- Bureaus
- 6 okt 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 6 okt 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Hornbach begint het najaar met een nieuwe landelijke campagne die de realiteit van het doe-het-zelven benadrukt. Onder de titel ‘Geen project zonder tegenslag’ zet de bouwmarktketen klussers in de schijnwerpers en laat zien dat mislukkingen en frustraties onlosmakelijk verbonden zijn met elk project.
Geen enkele klus verloopt zonder hobbels,’ zegt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij Hornbach. ‘Juist die momenten van tegenslag maken het eindresultaat waardevoller. Met deze campagne eren we de passie en het doorzettingsvermogen van onze klanten. Wij begrijpen de uitdagingen en staan als echte projectpartner naast hen.’
Campagne-uitingen
De crossmediale campagne is op 6 oktober 2025 gestart en is drie weken lang zichtbaar via onder meer out-of-home en radio. Op billboards en posters zijn herkenbare kreten uit de werkplaats te lezen, zoals ‘Net was het te lang, en nu is het te kort?’ en ‘Dat kan niet. Is die waterpas wel goed?’. Ook online en in printmedia wordt de boodschap breed uitgedragen.
Voor het eerst zet Hornbach daarnaast een podcast in. In de populaire voetbalpodcast FC Afkicken (Daily) komen vanaf 21 oktober gedurende vijf weken klusuitdagingen van luisteraars voorbij, met een mix van humor en herkenning. Post: ‘De podcast geeft ons de mogelijkheid om direct in contact te staan met een belangrijke doelgroep. De mix van humor, passie en diepgang sluit bovendien perfect aan bij ons merk.’
Bekijk hier de bijbehorende commercial die vanaf 10 november op tv komt:
Na regen komt...
Kern van de campagne is een nieuwe commercial die vanaf 10 november op televisie en in bioscopen te zien is. In een absurdistisch decor vol lekkende leidingen, loslatend behang en een zee van badkuipen wordt de strijd van de klusser neergezet als een heroïsche tocht. Zelfs de weg naar de bouwmarkt is vormgegeven als een stormachtige oversteek. Uiteindelijk staat de overwinning van de doe-het-zelver centraal: na tegenslag volgt trots.
credits
bureau: Heimat\TBWA
productie: Tempomedia
regie: Lope Serrano (Canada)
muziek & sound design: Supreme
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

