Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'

Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
  • Bureaus
  • 6 okt 2025 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Hornbach begint het najaar met een nieuwe landelijke campagne die de realiteit van het doe-het-zelven benadrukt. Onder de titel ‘Geen project zonder tegenslag’ zet de bouwmarktketen klussers in de schijnwerpers en laat zien dat mislukkingen en frustraties onlosmakelijk verbonden zijn met elk project.

Geen enkele klus verloopt zonder hobbels,’ zegt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij Hornbach. ‘Juist die momenten van tegenslag maken het eindresultaat waardevoller. Met deze campagne eren we de passie en het doorzettingsvermogen van onze klanten. Wij begrijpen de uitdagingen en staan als echte projectpartner naast hen.’

Campagne-uitingen
De crossmediale campagne is op 6 oktober 2025 gestart en is drie weken lang zichtbaar via onder meer out-of-home en radio. Op billboards en posters zijn herkenbare kreten uit de werkplaats te lezen, zoals ‘Net was het te lang, en nu is het te kort?’ en ‘Dat kan niet. Is die waterpas wel goed?’. Ook online en in printmedia wordt de boodschap breed uitgedragen.

Voor het eerst zet Hornbach daarnaast een podcast in. In de populaire voetbalpodcast FC Afkicken (Daily) komen vanaf 21 oktober gedurende vijf weken klusuitdagingen van luisteraars voorbij, met een mix van humor en herkenning. Post: ‘De podcast geeft ons de mogelijkheid om direct in contact te staan met een belangrijke doelgroep. De mix van humor, passie en diepgang sluit bovendien perfect aan bij ons merk.’

Bekijk hier de bijbehorende commercial die vanaf 10 november op tv komt:



Na regen komt...
Kern van de campagne is een nieuwe commercial die vanaf 10 november op televisie en in bioscopen te zien is. In een absurdistisch decor vol lekkende leidingen, loslatend behang en een zee van badkuipen wordt de strijd van de klusser neergezet als een heroïsche tocht. Zelfs de weg naar de bouwmarkt is vormgegeven als een stormachtige oversteek. Uiteindelijk staat de overwinning van de doe-het-zelver centraal: na tegenslag volgt trots.

credits
bureau: Heimat\TBWA
productie: Tempomedia
regie: Lope Serrano (Canada)
muziek & sound design: Supreme

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken