MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Bureaus
- 6 okt 2025 @ 15:10
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 okt 2025 @ 15:10
- Kel Koenen
MediaMarkt trapt een nieuwe fase van merkcampagnes af met een frisse, eigentijdse versie van de iconische slogan ‘Ik ben toch niet gek’. De slogan, al jaren stevig verankerd in het geheugen van de consument, krijgt hiermee een creatieve doorstart in een campagne die draait om beleving in plaats van alleen prijs.
De campagne, ontwikkeld door Serviceplan Amsterdam, richt zich op de kenmerkende krachten van MediaMarkt: de winkelervaring en de uitstekende services. Met een herkenbare knipoog naar de concurrentie benadrukt het merk dat slimme keuzes niet alleen over de laagste prijs gaan, maar over de totale ervaring die de klant beleeft.
‘We waren al een tijd op zoek naar een logische manier om deze iconische pay-off nieuw leven in te blazen’, zegt Raymond Mesterom, director marketing MediaMarkt Benelux. ‘Met deze campagne doen we dat op een manier die past bij de tijd van nu – herkenbaar, fris en met de focus op beleving.’
Bekijk de commercial hieronder:
De strategische kracht van de nieuwe koers zit in de herhaling. MediaMarkt gebruikt ‘Ik ben toch niet gek’ voortaan als terugkerend campagnemechanisme in een herkenbaar format. Iedere promotiecampagne draagt zo bij aan één overkoepelende merkboodschap, waarmee MediaMarkt zich structureel positioneert als ‘experience champion’ binnen de elektronicamarkt.
Annabelle Klop, managing director van Serviceplan Amsterdam, vult aan: ‘Deze pay-off is een superwaardevol campagne-asset dat we – samen met onze Belgische collega’s in deze Benelux-opzet – kunnen blijven inzetten om de herkenning nog sterker te maken.’
De campagne gaat op 6 oktober van start en wordt breed uitgerold via tv, radio, social media en online kanalen.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

