‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens Museumweek

‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens Museumweek
  • Bureaus
  • 14 okt 2025 @ 18:01
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Museumweek (11–19 oktober) viert dit jaar niet alleen de rijkdom van de Nederlandse musea, maar ook de kracht van verbinding. Onder het motto ‘Ga! Maar ga samen’ roept de Museumkaart bezoekers op om cultuur te beleven in gezelschap – al krijgt ‘samen’ dit keer een onverwachte, fysieke betekenis. KesselsKramer, al jaren creatief partner van de Museumkaart, verbeeldt het thema op verrassende wijze: museumbezoekers die letterlijk op elkaars schouders zitten.

De surrealistische campagne, geregisseerd door Suzanne Koopstra en vastgelegd door fotograaf Erik Smits, benadrukt dat musea plekken zijn die uitnodigen tot delen. Martin de Rooij, hoofd marketing & communicatie bij Museumkaart, licht toe: ‘Uit onderzoek blijkt dat meer dan 80% van de bezoekers samen naar het museum gaat. Het museum is tenslotte gemaakt om te delen. Door de Museumweek als de ultieme gedeelde ervaring neer te zetten, hopen we bij te dragen aan meer sociale verbinding.’

Bekijk één van de filmpjes hieronder:



‘Ons doel was om de aandacht te vestigen op ons rijke aanbod aan musea en nationale collecties – en om het idee van samen gaan zowel origineel als onweerstaanbaar te maken,’ zegt Rens de Jonge, partner en creative director bij KesselsKramer. ‘We wilden een museumbezoek laten zien zoals je het nog nooit eerder hebt gezien.’

Met de GA!-campagnes, die sinds 2023 lopen, zetten Museumkaart en KesselsKramer musea steviger op de kaart bij een breder publiek. Het resultaat mag er zijn: het aantal bezoekers stijgt gestaag – vooral onder jongvolwassenen van 25 tot 45 jaar. De boodschap blijft helder: cultuur is niet voor de enkeling, maar voor iedereen die zich wil laten raken, inspireren of gewoon een mooie dag wil beleven.

Credits
Museumweek
KesselsKramer
Regisseur: Suzanne Koopstra
Fotograaf: Erik Smits

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken