‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens Museumweek

- Bureaus
- 14 okt 2025 @ 18:01
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 okt 2025 @ 18:01
- Kel Koenen
De Museumweek (11–19 oktober) viert dit jaar niet alleen de rijkdom van de Nederlandse musea, maar ook de kracht van verbinding. Onder het motto ‘Ga! Maar ga samen’ roept de Museumkaart bezoekers op om cultuur te beleven in gezelschap – al krijgt ‘samen’ dit keer een onverwachte, fysieke betekenis. KesselsKramer, al jaren creatief partner van de Museumkaart, verbeeldt het thema op verrassende wijze: museumbezoekers die letterlijk op elkaars schouders zitten.
De surrealistische campagne, geregisseerd door Suzanne Koopstra en vastgelegd door fotograaf Erik Smits, benadrukt dat musea plekken zijn die uitnodigen tot delen. Martin de Rooij, hoofd marketing & communicatie bij Museumkaart, licht toe: ‘Uit onderzoek blijkt dat meer dan 80% van de bezoekers samen naar het museum gaat. Het museum is tenslotte gemaakt om te delen. Door de Museumweek als de ultieme gedeelde ervaring neer te zetten, hopen we bij te dragen aan meer sociale verbinding.’
Bekijk één van de filmpjes hieronder:
‘Ons doel was om de aandacht te vestigen op ons rijke aanbod aan musea en nationale collecties – en om het idee van samen gaan zowel origineel als onweerstaanbaar te maken,’ zegt Rens de Jonge, partner en creative director bij KesselsKramer. ‘We wilden een museumbezoek laten zien zoals je het nog nooit eerder hebt gezien.’
Met de GA!-campagnes, die sinds 2023 lopen, zetten Museumkaart en KesselsKramer musea steviger op de kaart bij een breder publiek. Het resultaat mag er zijn: het aantal bezoekers stijgt gestaag – vooral onder jongvolwassenen van 25 tot 45 jaar. De boodschap blijft helder: cultuur is niet voor de enkeling, maar voor iedereen die zich wil laten raken, inspireren of gewoon een mooie dag wil beleven.
Credits
Museumweek
KesselsKramer
Regisseur: Suzanne Koopstra
Fotograaf: Erik Smits
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

