Skelet Aat Veldhoen zet Amsterdam aan het denken

- Bureaus
- 6 okt 2025 @ 14:16
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 okt 2025 @ 14:16
- Kel Koenen
Voor de expositie ‘Aat Veldhoen – Realist tot in de Kist’ in Museum Tot Zover ontwikkelde OK Creative Agency (Onze Kapel) een opvallende campagne rond de vraag: ‘Wat is het mooiste dat jij kan zeggen over de dood?’
In posts, posters, video’s en advertenties staat een van de iconische skeletten van kunstenaar Aat Veldhoen centraal. Fotograaf Marjolein van Damme maakte de indringende portretten, waarin Amsterdammers openhartig hun gedachten delen. ‘We wilden de dood letterlijk uit het museum halen en het gesprek de stad in brengen’, zegt OK Creative Agency. ‘Met humor, schoonheid en eerlijkheid – precies zoals Aat het zelf zou hebben gewild.’
Bekijk hieronder de eerste campagnefilm:
De campagne sluit naadloos aan bij de missie van Museum Tot Zover: mensen laten nadenken en praten over de dood. De tentoonstelling toont een andere, meer tedere kant van Veldhoen, die bekendstaat om zijn provocerende kunst. Hij maakte ook intieme doodsportretten van recent overledenen – werk waarin liefde en vergankelijkheid samenkomen.
Tijdens de opening ging de eerste video live; in de komende weken verschijnen nieuwe uitingen op TikTok, Instagram en in het straatbeeld. ‘Het is bijzonder om te zien hoe mensen iets moois durven te zeggen over iets wat we vaak vermijden’, aldus het museum. ‘Precies dat gesprek willen we met deze campagne aanjagen.’

-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

