Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’

Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
  • Bureaus
  • 12 nov 2025 @ 16:43
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Volkswagen trapt haar vernieuwde samenwerking met TeamNL af met de campagne ‘Hey, is dat niet?!’, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam. De campagne markeert de terugkeer van het merk als officieel partner van TeamNL, na een onderbreking van acht jaar, en speelt op herkenbare Volkswagen-humor met een sportieve twist.

In de commercial zien we TeamNL-sporters opnieuw in vertrouwde Volkswagens rijden. Dat leidt tot nieuwsgierige blikken op straat: wie zit er eigenlijk achter het stuur? Die typisch Nederlandse nieuwsgierigheid vormt de rode draad van de campagne, die laat zien hoe dichtbij topsport soms kan zijn. Volkswagen en TeamNL hebben een lange gezamenlijke geschiedenis. Tussen 1994 en 2016 was het automerk al actief als partner van het sportteam. Met de nieuwe campagne bouwt Volkswagen voort op dat verleden, zowel inhoudelijk als creatief. Het is opnieuw Dentsu Creative Amsterdam - voorheen Achtung! - dat verantwoordelijk is voor het creatieve concept.

In de film wordt onder meer schaatstalent Angel Daleman gevolgd, die haar nieuwe TeamNL-auto in ontvangst neemt. Onderweg roept dat de nodige nieuwsgierige reacties op: “Hey, is dat niet…?”

Bekijk hieronder de commercial:



‘Volkswagen is bij uitstek een merk met een eigen toon’, zegt Gijs Sluijters, creative director bij Dentsu Creative Amsterdam. ‘En in die wereld breng je een sponsoring partnership op zijn Volkswagens: met een flinke knipoog. Waarbij het merk er niet voor terugdeinst om zichzelf vooral niet te serieus te nemen, dit keer in de persoon van een ambitieuze verkoper.’

Alle volle stadions in de film werden met AI techniek gecreëerd, zodanig dat het zo waarheidsgetrouw de verschillende situaties nabootst, zo is bijvoorbeeld het Thialf gevuld met overwegend Oranje fans.

De campagne is vanaf deze week zichtbaar op tv, online en social, en zal later dit jaar prominent aanwezig zijn rond het Olympisch Kwalificatie Toernooi in Thialf en tijdens de Olympische Winterspelen in februari.

Credits
Client: Huib de Vries, Berno Schokker, Jeroen Floor Volkswagen NL
Creative Agency & Concept: Dentsu Creative Amsterdam
Media Agency: Mediacom
Production company: Annoman
Offline Edit: Martin Heigelaar
Grading: Crabsalad, Laurens Orij
VFX: Ton Habraken
Post-production Producer: Amber Akkermans
Music : Cris and Jef Music
Sound Design: Public Audio

 

 

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken