Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep

- Bureaus
- 14 nov 2025 @ 14:31
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 nov 2025 @ 14:31
- Kel Koenen
De ANWB Wegenwacht heeft samen met Mediahuis een nieuwe campagne gelanceerd onder de titel ‘Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt.’ De activatie, ontwikkeld na het winnen van de pitch tijdens het Branded Content Event, is gericht op een jongere doelgroep en speelt met herkenbare, alledaagse pechmomenten. De centrale boodschap: pech treft iedereen, maar met een Wegenwacht-pakket ben je altijd voorbereid.
De campagne ging in oktober van start met branded content in De Telegraaf en NRC, waaronder het artikel ‘Ben jij altijd zo lekker positief? Dan ligt pech juist op de loer’. Daarnaast zorgde een radiospot voor de opbouw naar het opvallendste onderdeel: een nieuw radioconcept op SLAM!: The Parking Lottery. In dit spel maakten luisteraars kans op €10.000 belastingvrij, mits zij hun auto vier dagen lang op een aangewezen locatie parkeerden en zelf in de auto verbleven. De 25 beschikbare plekken waren binnen twee dagen vergeven.
‘Met deze actie brengen we op een ludieke manier de Wegenwacht onder de aandacht bij een jongere doelgroep’, zegt Regina Glasbergen, campagnemanager ANWB Wegenwacht. ‘Of je nou pech hebt op de A2 of op een parkeerterrein in Amsterdam, de Wegenwacht staat voor je klaar.’
Volgens Yvette van Vliet, Lead Project & Performance Manager bij Mediahuis, laat de campagne zien hoe een breed mediaplatform nieuwe creatieve mogelijkheden biedt. ‘Bij Mediahuis is het altijd dynamisch. Nu we radio in huis hebben, ontstaat er een nieuwe energie en ruimte voor andere producties.’ Zij benadrukt dat de samenwerking met verschillende Mediahuis-onderdelen zorgt voor een campagne met duidelijk bereik en een humoristische twist. ‘Samen met Dumpert en De Speld zetten we een creatieve campagne neer met humor.’
Winnares van de Parking Lottery werd Sandhia Samsoedien (35) uit Den Haag. De overige deelnemers ontvingen een jaar lang een Wegenwacht-pakket als troostprijs. Intussen krijgt de campagne vervolg op Dumpert, met pechvideo’s in Dumpert Reeten en content met Rene en Gina. Ook De Speld draagt bij met satirische scènes rond pechmomenten.
In 2026 wordt de campagne verder uitgerold met influencermarketing, OOH-uitingen en extra zichtbaarheid op vrijdag de 13e.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La Maison ICI
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

