Dentsu lanceert PR-propositie

- Bureaus
- 2 dec 2025 @ 11:59
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 dec 2025 @ 11:59
- Kel Koenen
Dentsu Creative Amsterdam lanceert DC PR, een nieuwe geïntegreerde PR-propositie die merken moet helpen niet alleen zichtbaarheid, maar vooral geloofwaardigheid op te bouwen. Hiermee speelt het bureau in op een verschuiving in de markt: merken willen minder zenden en meer vertrouwen winnen.
DC PR opereert volledig binnen Dentsu Creative Amsterdam en wordt vanaf het begin betrokken bij strategie, creatie en mediaplanning. Daarmee wijkt de aanpak af van het traditionele model waarin PR-partners vaak pas in een later stadium worden aangehaakt. Volgens Dentsu vormt PR – samen met strategie, creatie en media – een structurele groeimotor voor merken én geen sluitstuk van een campagne.
Volgens Xanne Liebregts (r), Head of PR bij Dentsu Creative Amsterdam, benadrukt deze geïntegreerde aanpak een behoefte in de markt. ‘De wereld heeft niet meer PR nodig, maar wél meer echte daden.’ Zij benadrukt dat geloofwaardigheid verder gaat dan een sterke campagne alleen. ‘Merken kunnen geweldige campagnes maken, maar als hun gedrag, bedrijfsvoering of mensen dat verhaal niet ondersteunen, verdwijnt de impact’, zegt Liebregts. ‘Door DC PR onder hetzelfde dak te brengen als de verhalenmakers van Dentsu Creative, zorgen we dat de verhalen niet alleen gehoord worden, maar ook blijven hangen.’
De nieuwe propositie richt zich nadrukkelijk op zowel traditionele media als digitale platforms waar steeds vaker de belangrijkste gesprekken plaatsvinden, zoals Reddit, Discord en Substack. ‘Aandacht is te koop, impact niet’, stelt Sven Vening, CEO van Dentsu Creative Amsterdam. Hij ziet dat PR steeds vaker aan de basis ligt van strategische merkoplossingen. ‘We kregen steeds vaker vraagstukken waarbij PR in de kern van de oplossing zou passen. En als we dat mixen met onze campagne-, social-, creators-, media- en influencerspecialisten, weet ik zeker dat we nog beter een verhaal kunnen bouwen én onderbouwen.’
Bekijk hieronder de lanceervideo:
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
- Schoonenberg kiest voor intieme... 01-12-2025
- De succesformule achter Nederlands... 01-12-2025
- Dentsu Lab Amsterdam focust op... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

