Ambulance werft verpleegkundigen via storytelling-video
Acute zorgorganisatie Witte Kruis is deze week gestart met de inzet van een storytelling video met de zevenjarige Lise om nieuwe verpleegkundigen te werven. Bekijk 'm hier.
‘Hubo helpt’ beste slogan in woonbranche
‘Hubo helpt’ is door consumenten verkozen tot de beste slogan in de woonbranche. ‘Een wereld aan ideeën’ van Ikea en ‘Gegarandeerd de laagste prijs van Nederland’ van KeukenConcurrent complementeren de top drie. ‘Da’s leuk van Xenos’ van Xenos scoort het slechtst.
Swinkels start campagne voor alcoholvrije brewed craft soda
Swinkels Familiy Brewers brengt een brewed craft soda op de markt, een alcoholvrij alternatief voor bier. De lanceringscampagne is ontwikkeld door SuperRebel.
Top-100 Adverteerders 2023: Radio en (D)OOH groeien sterk; tv onder druk
Zoals elk jaar heeft MarketingTribune in samenwerking met mediabedrijf Nielsen in editie 04 het exclusieve overzicht van alle actuele mediabestedingen van de top-100 merken en bedrijven in Nederland.
Glasnost volgt NewsLab op als pr partner Kruidvat
Kruidvat heeft pr bureau Glasnost (onderdeel van Ace) na een pitch gekozen als partner voor corporate en brand pr. Glasnost volgt daarmee NewsLab op, dat vanaf 2007 pr partner was.
Shortlist SAN New Kids on the Block 2023: zes nominaties
Na een (in)spannend juryberaad zijn de 15 kandidaten van de Longlist voor de SAN New Kids on the Block gereduceerd tot een shortlist van zes kandidaten.
On kiest voor Gardeners
Het Zwitserse sportmerk On kiest voor Gardeners als bureau voor de Nederlandse en Belgische markt.
Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen, kost tijd'
Judith Hoogendoorn is Head of Marketing a.i. bij Upfield en onder meer verantwoordelijk voor het merk Blue Band. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ beantwoordt zij een aantal vragen: ‘Het grootste misverstand over marketing is dat het gebakken lucht is.’
Gouda's Glorie brengt ode aan mensen 'met saus'
Group for Brands en Hazazah zijn verantwoordelijk voor de nieuwe, internationaal ogende campagne ‘Heb je saus, heb je glory’ van Gouda’s Glorie.
Warc Effective 100 2024: Maatschappelijke vraagstukken scoren
Net als in de Warc Media 100 en de Creative 100 zien we in de Effective 100 veel maatschappelijke vraagstukken terug en ook in dit overzicht stijgt Nederland licht naar plek 41 (in 2023 plek 48). De ranglijsten worden bepaald aan de hand van gewonnen nationale en internationale awards.
Lize Verdegaal van Subway: 'Onze focus ligt voornamelijk op digitale marketing en social media'
Lize Verdegaal is Senior Marketing Manager NedNordics bij Subway. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ beantwoordde zij een aantal vragen: ‘Na het kijken van “Pepsi, where is my jet?” ben ik extra voorzichtig als het gaat om winacties en gaat er toch wat vaker een mailtje naar legal!’
Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
Ontwikkelingsorganisatie Simavi en sociale onderneming Earth Water lanceren '100% Seksvrij Water’. Met dit limited edition drankkarton vragen de organisaties aandacht voor de ongemakkelijke waarheid dat vrouwen en meisjes door de wereldwijde watercrisis seksueel geweld ondervinden in landen als Kenia en Bangladesh.
Chocomel aast op samenwerking met Hak
Naar aanleiding van de vernieuwde '0% suiker toegevoegd’ variant van foodmerk Hak doet Chocomel via Instagram nu een voorstel in te haken met 'choco-moes'.
Warc Creative 100 2024: Nederland stijgt 6 plaatsen
De Warc Creative 100 beloont campagnes en bureaus die wereldwijd de meeste prijzen in de wacht gesleept hebben. Nederland stijgt deze editie 6 plaatsen (van 31 naar 25) vergeleken met 2023.
De marketingtransfers van week 12, 2024
De lente breekt voorzichtig aan en onze marketeers, PR-personen en andere creatievelingen steken voorzichtig hun kopjes weer boven het maaiveld uit. Dat is niet altijd op dezelfde plek als vorige lente. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.
Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
Maandag 25 maart trapt Kruidvat haar nieuwe ‘Beautytrends volg je met Kruidvat’ campagne af in Nederland en België. Met de campagne wil de retailer zich als autoriteit op het gebied van beauty, voor zowel Generatie Z als oudere generaties, neerzetten.
Natuurhuisje lanceert Praatpaadjes
In het verlengde van de ‘Niet online, wel verbonden’-campagne komt Natuurhuisje (i.s.m. Staatsbosbeheer) deze lente met een pr- en consumentenactivatie: Praatpaadjes.
Gluren bij de buren: Duitse Reclamefilmprijs 2024
De Duitse reclame-oscars zijn uitgereikt en Hornbach wint in de ‘koningsdiscipline’, meldt marketingsite Horizont.de.
KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
De KNVB en Nike onthullen het nieuwe thuistenue voor het Nederlands elftal, dat ook tijdens Euro2024 zal worden gedragen.
Longlisten SAN ABC Accenten 2023 bekend gemaakt
De Longlisten voor de zogenaamde ABC Groot Accenten 2023 zijn bekend gemaakt door de ABC vakjury.
Yune wint pitch tijdens Branded Content Event 2024
Eén van de hoogtepunten van elk Branded Content Event is de pitch, waarbij een echt merk een echte pitch uitschrijft die (soms) voor echt geld wordt uitgevoerd. De pitch van 2023 leidde tot een vruchtbare samenwerking tussen Bever en Mediahuis. Dit jaar won Yune de pitch voor het Nederlandse merk Elho.
Warc Media 100: 'Gebruik van partnerships vergroot impact op het publiek'
De Warc Media 100 editie 2024 is verschenen. Deze wereldwijde benchmark biedt een overzicht van de meest bekroonde campagnes en mediabedrijven wereldwijd en is gebaseerd op de resultaten van de, volgens Warc, belangrijkste mondiale en regionale awards. Nederland stijgt 11 plekken vergeleken met vorig jaar.
Branded Content Event 2024: AI en virtuele influencers ‘gaan het vak opschudden’
De vraag ‘Shaken or stirred’, het thema van het Branded Content Event 2024, is na de eerste twee keynotes nog niet beantwoord. Maar dat AI, virtuele influencers en ‘digitaal’ een enorme impact op het marketingvak en op customer service hebben, staat als een paal boven het al dan niet virtuele water.
Natwerk belooft 'totale creatieve vrijheid' in eigen bureaucampagne
In hun eigen bureaucampagne op BNR en in het FD belooft Natwerk ‘totale creatieve vrijheid van een van de laatste onafhankelijke grote bureaus’. Het reclamebureau zet zich hiermee af tegen de consolidatie in reclameland.
Thuiswinkel Markt Monitor: Cross-border bestedingen groeien met name China
Nederlandse consumenten hebben in 2023 voor € 34,7 miljard online uitgegeven. Dit is een groei van 3% vergeleken met 2022. Het aantal online aankopen is gestegen met 1% naar 365 miljoen. De online groei komt met name door uitgaven aan vakanties en tickets voor attracties en evenementen. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor. Marlene ten Ham, directeur van Thuiswinkel.org: ‘Opvallend is de online cross-border groei; deze bestedingen zijn toegenomen met 13% en het aantal aankopen met 17%.’
The Drum over SXSW 2024
Van 8 tot 15 maart vond SXSW - South by Southwest - editie 2024 plaats. Namens The Drum was een reporter ter plaatse. Enkele van zijn bevindingen.
[branded content] Mediahuis x Bever hergebruik online content past perfect in duurzaamheidsmissie buitenwinkel
Het komt maar zelden voor dat het winnende concept van de inmiddels legendarische livepitch op het Branded Content Event ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Het overkwam winnaar Mediahuis die voor pitchbedenker Bever namelijk het unieke ReUsed-concept bedacht. Eerder gemaakte online reclame- en contentmateriaal van Bever werd hergebruikt om de nieuwe campagne in november 2023 vorm te geven. En met aantoonbaar en doorslaand succes.
NMD op donderdag 13 juni 2024; early bird-tickets nu verkrijgbaar
Op donderdag 13 juni 2024 organiseren Nima en MarketingTribune de 8e editie van Nima Marketing Day in DeFabrique te Utrecht. Tot en met 4 april kun je nog een fikse early bird-korting regelen, kijk hier verder.
BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event "the place to be" om inspiratie op te doen'
Mandy van der Wal en Edwin Koeners verzorgen tijdens het Branded Content Event een inspiratiesessie getiteld ‘Hoe zien we merken het liefste terug in een podcast?’
Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor SAN Accenten, 112 nominaties in totaal
Dit jaar jureerde ruim 240 juryleden verdeeld over 12 jury’s de 285 ingezonden campagnes & cases over 2023 met als resultaat 112 nominaties.
[RMD24] Europese standaarden voor meting retailmedia ter kritiek gepubliceerd
IAB Europe, de Europese branchevereniging voor digitale marketing en reclame, heeft de eerste reeks aanbevelingen gepubliceerd voor meetgegevens en meetstandaarden voor digitale reclame in retailmedia in Europa.
Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
Samsung Climate Solutions gaat samenwerken met Woedend Creative Agency om hun positie op de Europese markt voor warmtepompen en airconditioning te versterken.
De marketingtransfers van week 11, 2024
Ook deze week draaide de creatieve wisselmolen weer vrolijk (of niet) door. Diverse marketeers, PR-personen en andere creatievelingen ruilden hun droombaan om voor een nóg dromerige baan. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.
[interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food' trekt aan
Peter van Leeuwen is zo’n twaalf jaar zelfstandig werkzaam -onder de naam Leone- als interim manager op het vlak van marketing, communicatie & branding. Hij kent veel achtergronden van het vak en weet wat er speelt, dus tijd om even bij te praten.
Knorr zet groenten bovenaan in-game menu
Waar het in het echte leven belangrijk is om voldoende groenten te eten, is dat in videogames vaak niet het geval. Daarin zijn groenten nog vaak ondergewaardeerd. Om hier verandering in te brengen, lanceert Knorr #ModTheVeg.
ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
ING is een campagne in en rond luchthaven Schiphol gestart die zich richt op de ‘unieke verhalen’ van de ruim 60 miljoen reizigers die per jaar langskomen. De luchthaven symboliseert de levensreis die iedereen maakt, en waar de bank een rol in wil spelen.
Gouden Loeki naar Hema en Hotel L'Amour
Hema en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki 2023 gewonnen. De zilveren en bronzen award waren respectievelijk voor Calvé en KPN.
Gedwongen verkoop TikTok VS, platform hekelt stemming
ByteDance, het moederbedrijf van TikTok, heeft zes maanden de tijd TikTok te verkopen. Lukt dat niet, dan wordt de app verboden in de Verenigde Staten. Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft een wetsvoorstel van die strekking aangenomen. De Senaat moet het voorstel nog aannemen.
Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor achterstand
‘Nederland blijft achter op het gebied van GenQAI en dreigt daarmee zijn positie als digitale koploper te verspelen’, aldus Martijn Bertisen, VP Google Nederland. Hij baseert zijn uitspraak op onderzoek door Implement Consulting Group naar de impact van Generatieve AI op de Nederlandse economie dat vandaag is gepubliceerd.
McDonalds introduceert platform Family Mode voor 'quality time'
McDonalds introduceert het nieuwe platform Family Time in de restaurants en app. In deze nieuwe campagne roept de fastfoodketen gezinnen op tijd voor elkaar te maken en te genieten van geluksmomentjes voor de kinderen groot zijn.
Marketeer Beemster Kaas, Nicole van Gorp: 'Het is moeilijker om de grootste te blijven'
Het marktaandeel van Beemster Kaas groeide de afgelopen jaren 50% en daarmee is Beemster momenteel het grootste A-merk onder de kazen. Met de nieuwe campagne ‘Echte smaak komt uit de Beemster’ wil het merk nog nadrukkelijker ventileren dat het ook echt de lekkerste kaas maakt.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing