Death by upselling
- Bureaus
- 31 dec 2016 @ 14:43
- Link
-
Bas Vlugt
Eigenaar
Nederlands MediaNetwerk - InteractieDialoogCommunicatie
- 31 dec 2016 @ 14:43
- Bas Vlugt
Op weg naar onze midweek in Waimes, een onnozel dorpje in Duitstalig België, stoppen we bij Shell tankstation Haarrijn aan de A2 bij Breukelen. Na het tanken, begeef ik me naar binnen, pak een paar broodjes uit het schap en meld me bij de kassa.
"Dag meneer."
"Dag mevrouw, pomp 12 en deze broodjes graag apart afrekenen."
"Heeft u een Airmiles kaart?"
"Nee."
"Wilt u misschien een Airmiles kaart?"
"Nee."
"Weet u dat wel zeker, heeft u enige idee hoeveel voordeel u daarmee kunt behalen?"
"Nee."
"Aha, wilt u een folder dan, daar staat alles in."
"Nee."
"OK, prima. Wilt u gebruik maken van onze aanbieding, dat is..."
"Nee."
"Maar ik heb nog niet gezegd wat ie is."
"Nee."
"Als is u het niet erg vindt, dan noem ik hem toch. Deze week twee Snickers voor de prijs van één Nuts. Of een Mars, dat is even duur hoewel daar geen hazelnoten inzitten. Ik weet niet waarom dat is."
"Nee."
"Goed, twee broodjes dus. Wilt u daar niet iets te drinken bij? We hebben keus genoeg."
"Nee."
"Ik weet niet of dat zo verstandig is. U gaat naar de Ardennen?"
"Pardon?"
"U zei toch pomp 12? Die zwarte Ford S-Max daar, die is toch van u?"
"Ja."
"Het is niet mijn zaak natuurlijk maar ik zie een leuke vrouw - uw vrouw neem ik aan maar zoals ik al zei, dat gaat me natuurlijk niet aan en zelfs als het uw vrouw niet is, wat maakt het uit - en drie kinderen op de achterbank met zo te zien zo'n beetje bagage voor een midweek. Dat is grappig, ik zie zo drie legpuzzels- dat gaat dan naar een plek met slecht weer waar geen zak te doen is - excusez mijn taalgebruik - dus ik zeg, ook met oog op het type auto en het type man dat u bent: de Ardennen. Zeg eens eerljk, zit ik er ver naast?"
"Nee."
"Nou, ik weet natuurlijk niet waar u vandaan komt maar het is vanaf hier minimaal twee uur rijden naar de Ardennen - hoewel het met de net geopende tunnel onder Maastricht wel iets sneller gaat. Prachtige tunnel moet ik zeggen maar dat geheel terzijde. Maakt niets uit. Wat ik wil zeggen, je droogt natuurlijk zo uit."
"Nee."
"Zelf weten natuurlijk. Heeft u al geplast?"
"Pardon?"
"Ja, denkt u, waar bemoeit zij zich mee? Maar hoe vaak wij wel niet moeten meemaken dat mensen eerst komen afrekenen, daarna gaan plassen en daarna met hun bonnetje van 2theloo hier komen om achteraf die 50 cent korting te krijgen op iets wat ze voor het plassen gaan hebben gekocht en u raadt het al, dat kan niet. Dus.."
"Ik wil graag betalen voor mijn 2 broodjes en de benzine en verder helemaal niets. Volstrekt niets."
"Meneer, ik zie dat u geïrriteerd bent. Dat mag natuurlijk, want u bent de klant. Maar ik hecht er wel aan dat u weet dat ik hier niets anders sta te doen dan mijn stinkende best om u optimaal te bedienen. Want wij bij Shell - dat mag u best weten - zijn dol op onze klanten. En we gaan er heel ver in om het onze klanten zo makkelijk... Hé meneer! Waarom loopt u nu zomaar weg? Meneer!
Service at Shell; death by upselling.
Bas Vlugt is oprichter van het Nederlands MediaNetwerk
-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing