Reclame de pame: Amstel is niet cool
- Bureaus
- 1 mrt 2019 @ 11:40
- Link
-
Reclame de pame
video-column
- MerkenCommercialsReclameVideo
- 1 mrt 2019 @ 11:40
- Reclame de pame
Nieuw op MarketingTribune: de rubriek ‘Reclame De Pame’, waarin tv-commercials scherp worden gerecenseerd. Dit personality-based format is ontwikkeld naar een idee van co-host Peter Sterk, die samen met Ruud Smulders reclame fileert. Deze week: Amstel Bier.
Het concept van ‘Reclame de Pame’ is in eerste instantie ontwikkeld voor de website ‘Dumpert’, met Maxime Hartman als personality. Volle agenda’s lieten het echter niet van de grond komen. Wie zijn de mannen die het nu maken?
Peter Sterk is acteur en scenarist. Je kan hem kennen van vele commercials, de Bassie en Adriaan boef ‘B1001’ en Klokhuis. Bij het laatstegenoemde is hij sinds 2007 ook als scenarist actief. Recent werd zijn komische kunnen beloond. Hij schreef en regisseerde hij de internationaal bekroonde comedyserie over ontwikkelingssamenwerking ‘Two Ambassadors’.
Ruud Smulders toerde als cabaretier tot voor kort door het land met zijn cabaretgroep ‘De Blonde Jongens en Tim’. Na zeven jaar viel het doek en staat hij sinds dit jaar solo op de planken. Naast de planken kennen de meeste hem als hufter van de kijkcijferhit ‘Hufterproef’, als nieuwe Lama van BNN’s Alpacas of als radiohost bij 3FM.
Wat is Reclame de pame?
Peter en Ruud hebben elkaar leren kennen tijdens de opnames van ZeemeerminTV, naar eigen zeggen ‘een soort Monty Python meets New Kids’. Een vervolg kwam op de lange baan terecht maar de samenwerking smaakte naar meer.
Met Ruud aan boord kreeg het format de kenmerkende montagestijl en zonder Dumpert kreeg de reeks een meer absurde inslag in plaats van onaardig.
Momenteel werken de twee aan een reisprogramma waarin zij het leeftijdsverschil al reizend onder de loep nemen.
-
Reclame de pame
- Werkt bij:
- Functie: video-column
- Website:https://www.ruudsmulders.com/reclame
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing