Marking Our Territory met YoungDogs door Jesse Moes (3)

Marking Our Territory met YoungDogs door Jesse Moes (3)
  • Bureaus
  • 21 jun 2019 @ 00:01
  • 15307 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • CannesEvenementCreatieMarketing

Vanaf Cannes Lions houden de JongeHonden ons op de hoogte over 'what's hot & what's not'. Hier de derde blog, van Jesse Moes: een oproep aan de mannen of vrouwen met de bankrekening. 'Vandaag is dag vier van mijn Cannes ontmaagding. Het is hier simpelweg een gekkenhuis.'

We kunnen het hebben over werk, maar dit is allemaal online terug te zien (thank god for tzé internet). Ik wil van deze ruimte gebruik maken om het over iets veel belangrijkers dan werk te hebben.'

Namelijk de toekomst van het werk: de junioren. Wij zijn het namelijk die straks die straks de creativiteitskar moeten gaan trekken. En we hebben goede input nodig om een nog betere output te creëren. Input in de vorm van dit soort festivals. Organisaties als JongeHonden en Ra*w zijn uniek in hun soort. Zij geven de mensen die niet het geld hebben, maar wel de honger, de kans om het hele festival te consumeren. Maar dit zou niet alleen van deze partijen moeten komen. Het zou een prachtige shift zijn als bureaus zelf hun jonge talenten meenemen naar Cannes. 

Dus een oproep naar alle CD's, CEO's CFO's of andere mensen met een mate van gezag. Jullie zijn godnondejus mannen of vrouwen met een bankrekening. Gebruik deze ook. Houd die pas er tegenaan en stuur je jonge creatievelingen naar dit festival. Laat ze zichzelf onderdompelen in een oase van inspiratie, conversatie en rosé. Boek voor jezelf een hotel met een sterretje minder en besteedt het budget aan de jongeren zonder geld. Deze ervaring opent je ogen. En wie beter ziet, maakt mooiere dingen. Want de roep en wil is er wel, alleen het komt nog niet echt van de grond. 

Wij hebben jullie niet alleen nodig, jullie hebben ons ook nodig. Dus volgend jaar, zelfde tijd op Facebook Beach en neem als +1 iemand van onder de 30 mee. Ooh en als we er dan toch zijn, gebruik diezelfde pas om een drankje voor ze te halen, want die biertjes hier zijn geen studentenprijzen.

Jesse Moes
digital reporter JongeHonden /
YoungDogs voor MarketingTribune



Impressie uit Cannes.
Fotografie: JongeHonden. Artwork: Artbox

Hieronder: video starring Talmon Kochheim (VEA) interviewed by juniors at the Embassy of Dutch Creativity, Cannes 2019



Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken