Marking Our Territory met YoungDogs door Martijn Lasonder (2)

Marking Our Territory met YoungDogs door Martijn Lasonder (2)
  • Bureaus
  • 19 jun 2019 @ 14:15
  • 19292 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • EvenementCannesMarketing

Vanaf Cannes Lions houden de JongeHonden ons dagelijks op de hoogte over 'what's hot & what's not'. Hier de tweede blog, van Martijn Lasonder. 'I don't want to be the best interior designer, if the house is going to collapse', aldus David Droga die vertelde over waarom hij de samenwerking aanging met Accenture Interactive.

Een overname was het namelijk niet, maakte hij duidelijk. Met open mond heb ik gekeken en geluisterd naar de founder van Droga5 en de creatieve gekte in rosékleurig Cannes. En één ding is duidelijk: 'we've got to flip the script.' 

De reclame is namelijk eenzijdig. We hebben een uiting met copy en we gooien het op een billboard. Zo gebeurt het sinds het begin en zo gebeurt het vaak nog steeds. En als het aan Droga ligt, moet dat dus anders. Creativiteit moet naar nieuwe vormen en bureaus moeten alles in huis hebben om relevant te blijven. Vandaar dat Droga de samenwerking is aangegaan met Accenture. En niet vanwege de vetpot. Dat geloven we dan maar op z'n blauwe ogen. Want laten we hopen dat deze wereld niet alleen uit sell-outs bestaat en dat we hier vooral zijn om het werk wat we maken. En een rosétje of twee.

Martijn Lasonder
Social Consultant Dorst & Lesser // The Storytellers Amsterdam en
digital reporter JongeHonden /
YoungDogs voor MarketingTribune




Impressie uit Cannes vandaag, lezing Droga.
  Fotografie: JongeHonden. Beeld boven: Artbox

Hieronder: video met recente creatieve fragmenten door Droga5, sinds dit jaar onderdeel van Accenture



Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken