[column] ING: knijp eens in mijn arm
- Bureaus
- 10 feb 2020 @ 11:56
- Link
-
Sikko Gerkema
campagnestrateeg
bij niemand en voor iedereen - CampagnesMarketing
- 10 feb 2020 @ 11:56
- Sikko Gerkema
ING Bank introduceert een nieuwe merkcampagne. Centrale gedachte: je vrij voelen om te doen waar je gelukkig van wordt. 'Nee, dit is niet 1998. Echt niet. Wil je hem zien? Niet doen, zonde van je tijd. Ik zal hem even voor je samenvatten: de ING Bank staat vrolijk muziek te spelen op het achterdek van de Titanic', stelt Sikko Gerkema.
Met the usual suspects van hedonistische beelden vullen ze hun manifest-video. Een grappig potpourri van Youtube en Instagram-filmpjes. Een schildpad-wedstrijd, dansende robotjes, touwtjespringende honden, je kan de rest zelf wel verzinnen. En dan komt de tagline.
Knijp eens in mijn arm. Doe nog maar een keertje. Harder. Auw, stop maar.
Nee hoor, het staat er echt.
Doe je ding.
Sorry maar wat een fantasie- en inspiratieloos gedrocht. Ik zou mijzelf echt zorgen gaan maken als bank als ik niet meer te vertellen heb dan dit. Als ik niet meer kan of durf beloven dan dit. Als ik in niet meer geloof dan dit. Armoedig en schraal is het.
Daarna word ik bijna boos. Wtf is dit? Er ligt een uitdaging maar misschien zelfs taak voor bedrijven om op hun eigen manier een bijdrage te leveren aan de wereld. Hem een beetje beter te maken. Om in elk geval een poging te doen. 'Je vrij voelen om gelukkig te worden' lijkt mij het meest vrijblijvende en onzinnige antwoord op de vragen en uitdagingen van deze tijd.
Hé jij Millenial op de rand van een burn-out op je dertigste, kansloos op de woningmarkt, vogelvrij verklaard als zzp-er, gelukkig nog even onbewust van het feit dat je vanaf veertigste misschien moet mantelzorgen voor je ouders, beroofd van je privacy door Apple en consorten, die net in de krant leest dat het wereldwijd de warmste januari is ooit, ik heb een goed advies voor je: doe je ding.
On this crazy spinning rock is a Dutch Bank who has lived in a parallel world for the last 20 years.
Doe je ding.
Zoek een bank die de wereld, jou en zichzelf serieus neemt.
Sikko Gerkema
onafhankelijk campagnestrateeg & merkadviseur
De posting op Linkedin over ING door Gerkema doet al veel stof opwaaien
Bekijk hieronder desgewenst toch de nieuwe commercial. Toelichting ING Bank: 'Je vrij voelen om te doen waar je gelukkig van wordt. Groot of klein, privé of zakelijk. Zonder je druk te maken over je bankzaken. Want die maken we steeds slimmer. Zodat jij het beste uit je leven kunt halen. https://www.ing.nl/doyourthing'
-
Sikko Gerkema
- Werkt bij: bij niemand en voor iedereen
- Functie: campagnestrateeg
- Website:https://www.linkedin.com/in/sikkogerkema/
- Profiel »
- tvc
- purpose
- misbaksel
- crazy spinning rock
- gelukkig
- strategy consultant
- bank
- ideaal
- creatie
- Sikko Gerkema
- 199
- ING Bank
- geld
- tijd
- samenvatte
- ING
- merkcampagne
- nieuw
- commercial
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing