[column] Nieuwe campagne Patta x Nike x FC Barcelona is ongepolijst en bezield
![[column] Nieuwe campagne Patta x Nike x FC Barcelona is ongepolijst en bezield](/bureaus/weblog/2023/10/[column]-nieuwe-campagne-patta-x-nike-x-fc-barcelona-is-ongepolijst-en-bezi/Patta-1-nw-juist.jpg)
- Bureaus
- 18 okt 2023 @ 16:20
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - CreatieStrategieConcepten
- 18 okt 2023 @ 16:20
- Gastblogger
Zijn we getuige van de langzame dood van Soul in marketing? Eerst dacht ik dat het aan mij lag. Dat ik niet meer vatbaar was voor goede reclame. Dat ik te veel had gezien. Het was alsof ik te veel snoep had gegeten, zoveel dat het me niet meer smaakte, schrijft David Snellenberg (ECD Springbok Group). Totdat...
Elke tv-commercial volgt keer op keer dezelfde formule.
De productiehuizen vertellen trots over hoe hun nieuwe advertenties zijn gemaakt met AI. De communicatie is net zo oppervlakkig gefabriceerd als de producten die ze adverteren.
Met communicatieconcepten die door data- en onderzoeksbureaus zijn voorgekookt.
De stroom van dezelfde content op social media.
En nog eens... En nog eens... Ze missen allemaal Soul: bezieling, een idee, hartslag en emotie.
Alsof onze industrie alleen maar stroomlijnt in plaats van inspireert. Inpast in plaats van opvalt. Alsof de hoogste kunst zo min mogelijk fouten wil maken. Uitgevoerd wordt door spreadsheets, onderzoek en via gebaande paden. Dan wordt elke ervaring hetzelfde. Elke winkel. Elke interactie. Elke uitdrukking. Elke campagne.
Glad. Maar saai.
Tot ik vorige week met mijn zoon een Patta-winkel binnenliep...
Op zoek naar nieuwe sneakers. De mensen die er werkten, waren oprecht in hem geïnteresseerd. Gaven hem high fives. Legden daadwerkelijk contact met hem. Ze hielden van hun klanten. En van de spullen die ze verkopen.
En diezelfde avond zag ik hun nieuwe campagne.
Voor Patta x Nike x FC Barcelona. Emotie. Recht naar het hart. Ongepolijst. Werkelijk. Vol bezieling.
Zoals in de winkel, zoals de mensen die er werken, zoals de liefde die we voelden voor mensen en producten.
Dit is wat een merk kan zijn. Gerund door liefhebbers. Geen managers.
Als creativiteit Yin is en logica Yang, is het tijd voor zo'n nieuwe balans.
David Snellenberg
ECD Springbok Group
Lees ook: Geusebroek regisseert campagnefilm voor capsulecollectie Patta x FC Barcelona x Nike
Beeld uit de campagne. Bekijk de film in het venster hieronder.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- snoep
- creatie
- ervaring
- Parker
- CX
- lamp
- meesterwerk
- Yin & Yang
- hoop
- tvc
- Patta
- ervaring
- winkel
- Nike
- capsulecollectie
- nieuwe balans. David Snellenberg ECD
- FC Barcelona
- Springbok Group
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vier keer goud bij Esprix Awards 202515-05-2025
- Interne communicatie kan wel wat... 15-05-2025
- ASN Bank lanceert nieuwe merkstijl15-05-2025
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management