Biografie Creatxt communicatie & content is het contentbureau van Maroesja Kuut. Als allrounder binnen de communicatie neemt Maroesja vanuit Creatxt voor diverse organisaties werk uit handen. De focus ligt op contentmarketing; van contentstrategie tot contentcreatie.
Maroesja Kuut
Een goed verhaal begint bij je klant
Verhalen verbinden en worden beter onthouden. Goede verhalen laten zich vinden. Maar hoe kom je tot een goed verhaal? Goed nieuws! Dat verhaal zit al in je organisatie en begint bij de klant.
De basis van contentcreatie
Contentcreatie begint met een goed idee. Maar een goed idee, begint dat bij jezelf of begint dat bij de klant? Beide waarschijnlijk. En wanneer is een idee een goed idee? Bij contentcreatie kunnen drie vragen helpen terug naar de basis te gaan en het ‘waarom’ voor ogen te houden.
Holistische seo
Seo verandert. Kon je vroeger met het indrukken van wat knoppen veel bereiken, nu is er meer voor nodig. Dit zegt Joost de Valk van Yoast, een website optimization bureau, in zijn videopresentatie van WordCamp. Seo omvat meer dan technische expertise. Dit alles heeft te maken met de transparantie van het web, de ontwikkeling van zoekmachines en de verwachtingen die klanten hebben.
Iedereen is contentmarketeer. Of toch niet?
Schrijven leer je op de basisschool, dus iedereen kan schrijven. Er is echter wel een verschil tussen een boodschappenlijstje schrijven en content die bedrijfsdoelen dient. Heel Nederland lijkt doordrongen van het effect van contentmarketing. Tegelijk is dat een risico aan het worden. We produceren content in overvloed. Uit het GetData-onderzoek van GetApp Lab blijkt dat lezers zich steeds meer storen aan slechte content.
Insights online contentmarketing Google
Video heeft de toekomst meldt Google. Een derde van onze totale online activiteit besteden we aan het bekijken van video’s. Studenten van Utrecht Business School mochten onlangs bij Google op kantoor een masterclass content(video)marketing bijwonen. Interessant om de uitvinder van zoekmachinemarketing eens te horen over hoe zij hun klanten adviseren over digitale strategieën.
Wat is clickbait?
Clickbait is een term die sommige mensen in relatie tot contentmarketing gebruiken. De definities verschillen, maar in grote lijnen komt het er op neer dat je kop vooral is bedoeld om zoveel mogelijk clicks te verkrijgen. Helaas wordt het in de praktijk nog al eens negatief geïnterpreteerd: dat de inhoud van je content helemaal niet zo spectaculair is als de kop doet vermoeden. Gelukkig weet een degelijk opgeleide content marketeer dat je met misleiding geen betrokken publiek creëert, toch? Het gaat er dus niet om of je aan clickbait doet, maar hoe je dat doet.
Contentmarketing is geen trucje
Is contentmarketing een hype? Je zou haast denken van wel. Immers, wie is er niet mee bezig? Het antwoord is ja en nee tegelijk. Ja voor diegenen die zich er blind in storten. Nee voor alle content marketeers die al sinds jaar en dag aandacht besteden aan kwalitatief goede en relevante content ter ondersteuning van een contentstrategie.
Professionals over contentmarketing
Contentmarketing is enorm in opkomst en toch is het al zo oud als de weg naar Rome. Zelfs eeuwen terug wist men producten aan de man te krijgen met pamfletten, boeken en demo’s. En met Allerhande bewees ook de AH al jaren terug dat contentmarketing werkt. Hoe kan het dan toch dat bedrijven en marketeers nu pas de toegevoegde waarde hiervan (gaan) inzien? Een visie op een vakgebied dat contentmarketing heet.
Marketing automation: van schieten met hagel naar bullseye
Tegenwoordig kun je een enorme hoeveelheid informatie uit werkelijk van alles ontsluiten. Dat big data nog vorig jaar een ‘buzz word’ was, is niet zo gek. Dat er overal informatie is te halen, is inmiddels een gegeven. Maar hoe je dat zo efficiënt mogelijk doet is misschien nog niet voor iedereen zo eenvoudig. Marketing automation helpt en draagt bij aan zowel lead generatie als relatiebeheer.
Iedereen is mediamagnaat
Iedereen is mediamagnaat en kan een publiek aanspreken. Dit is kort samengevat waar Carlijn Postma, eigenaar van Contentmarketingbureau The Post en docent bij Utrecht Business School, voor staat. Het is de kern waar het zowel bij communicatie als journalistiek om gaat. Je schrijft – als organisatie - voor de lezer en niet voor jezelf. Uiteindelijk blijkt dat als je relevant bent, het publiek je juist dan weet te vinden. Je beoogt hetzelfde resultaat, maar zowel aanpak als inhoud zijn anders.
[Interview] 'Contentmarketing bestaat al 100 jaar'
Marketing is goed in zijn eigen marketing zou je kunnen zeggen. Regelmatig worden er nieuwe termen geïntroduceerd. Contentmarketing bijvoorbeeld. Is dit werkelijk zo nieuw? En zo ja, wat is er nieuw aan en wat houdt de term eigenlijk in? Suzanne de Bakker van UBS Business School haalt ons uit de droom: 'Contentmarketing bestaat al 100 jaar.' De Bakker is gepromoveerd communicatiewetenschapper, zelfstandig professional, docent aan de Universiteit van Amsterdam en kerndocent bij UBS business school. Bij deze laatste is zij verantwoordelijk voor de opleiding Contentmarketing die 12 maart weer van start gaat.
- AlgemeenNieuws ‘Hubo helpt’ beste slogan in...Nieuws Simavi en Earth Water lanceren...Nieuws International Advertising...Nieuws Specsavers zet met campagne lokale...Nieuws [branded content] De naadloze...Nieuws Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- B2BNieuws Global plaatst DOOH op 9 nieuwe...Weblog [column] Merken bouwen is mensenwerk...Nieuws Michiel Verstraten: LinkedIn...Nieuws JIC BRO lanceert buitenreclame...Weblog [column] SXSW2024: waarachtig of...Nieuws Martijn Jaartsveld, strategy...
- BureausNieuws Landelijke preventiecampagne moet...Nieuws [branded content] Somnox wil...Nieuws Swinkels start campagne voor...Nieuws Glasnost volgt NewsLab op als pr...Nieuws Shortlist SAN New Kids on the Block...Weblog [column] Remedie tegen...
- ContentmarketingNieuws Ambulance werft verpleegkundigen via...Nieuws Nespresso gaat tot op de bodem met...Nieuws Live uitzending Olympische Spelen op...Nieuws Yune wint pitch tijdens Branded...Nieuws Branded Content Event 2024: AI en...Nieuws BCE24: 'Als marketeer is het Branded...
- DesignNieuws KNVB en Nike presenteren Oranje...Nieuws The Drum over SXSW 2024Nieuws Google onderzoekt impact GenAI op...Nieuws Henk Schiffmacher steekt Veluwse De...Nieuws Ford Nederland viert 100 jarig...Nieuws HDV visual branding nieuwe naam van...
- Food en RetailNieuws Hak bedankt voor choco-moesNieuws Retailers Plus en Coop in het roodNieuws Judith Hoogendoorn van Upfield:...Nieuws [onderzoek] Huismerkverpakking vaak...Nieuws Goudas Glorie brengt ode aan mensen...Nieuws Lize Verdegaal van Subway: 'Onze...
- MediaNieuws Top-100 Adverteerders 2023: Radio en...Nieuws CMO Dennis van den Berg (Talpa):...Nieuws TikTok lanceert Jeugdraad Weblog [column] Top 5-TikTok-trends:...Nieuws Onderzoek: mediamerk van invloed op...Nieuws BNR keert terug naar eigen studio
- Online MarketingNieuws ACM: 'Travel Sustainable programma...Nieuws [branded content] HEMA optimaliseert...Nieuws BoekTok-creators schragen verkoop...Nieuws Gedwongen verkoop TikTok VS,...Weblog [column] AI-gedreven customer...Nieuws Pop-upsysteem van IAB in strijd met...
- SponsoringNieuws Partnership Herbalife met...Nieuws Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027...Nieuws Philips stadion podium voor Philips...Nieuws FC Emmen vraagt aandacht voor...Nieuws Go Ahead-speler Kuipers en zijn...Nieuws Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »