Biografie Marvin Jacobs is creative director bij Airborne, het audio agency dat verbonden is aan het Utrechtse Born05. Airborne richt zich specifiek op audio, zoals voice driven content voor smart speakers en vooral podcasts. Vanaf januari 2020 blogt hij maandelijks voor MarketingTribune. Hij schrijft voor verschillende vakmedia, bijvoorbeeld als Professor Podcast voor Linda.nl. Hij is ook de man achter de The Journey voor KLM, de campagne die nationaal en internationaal veel awards in de wacht heeft gesleept. In 2019 werd hij tijdens de Grand Prix Content Marketing uitgeroepen tot Content Marketeer van het Jaar. Voor MarketingTribune schrijft hij over (inter)nationale ontwikkelingen op het gebied van podcasts. Daarnaast zal hij verwijzen naar interessante cases en goede vakinhoudelijke podcasts waar je als marketeer je voordeel mee kunt doen.
Marvin Jacobs

![[column] Wat betekent AI voor podcasts?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Wat betekent AI voor podcasts?
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne. Voor MarketingTribune houdt hij de ontwikkelingen in het audiolandschap bij. In zijn nieuwe column vraagt hij zich af wat de consequenties van AI zullen zijn en neemt gelijk de proef op de som door verschillende tools toe te passen.
![[column] Waar zijn de blockbusterpodcasts gebleven?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waar zijn de blockbusterpodcasts gebleven?
Het ontbreken van een blockbusterpodcast duidt op een stormachtige groei van het medium.
![[column] Hoe blijf je overeind in de 'attention economy'?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Hoe blijf je overeind in de 'attention economy'?
Nu voor de meesten de zomervakantie op z'n einde loopt, verschijnt 2023 aan de horizon en staan de komende maanden in het teken van jaarplannen maken. Wat zijn ontwikkelingen om rekening mee te houden? Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en zet 7 belangrijke trends op een rij, waarbij digital audio uiteraard onmisbaar is.
![[column] Betalen voor podcasts wordt de norm, maar wat zijn de gevolgen?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Betalen voor podcasts wordt de norm, maar wat zijn de gevolgen?
Marvin Jacobs van audio agency Airborne schrijft regelmatig voor MarketingTribune over het audiolandschap. De komst van het Deense Podimo op de Nederlandse markt gaat veel veranderen, volgens hem. Hij signaleert 8 belangrijke ontwikkelingen.
![[column] Dit zijn de 5 belangrijkste audiotrends voor 2022](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Dit zijn de 5 belangrijkste audiotrends voor 2022
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne, waar hij onder meer podcasts ontwikkelt voor merken als ANWB, Rituals en Randstad. Voor MarketingTribune kijkt hij vooruit naar 2022: wat gaat er binnen de wereld van audio komend jaar gebeuren?
![[column] Netflix laat zien hoe je een merk bouwt met tijd](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Netflix laat zien hoe je een merk bouwt met tijd
Netflix breidt zijn dienstverlening uit naar podcasts en gaming. Een verrassende stap voor een videostreamingservice. Althans, zo lijkt het. Marvin Jacobs, Creative Director van audio agency Airborne, bepleit dat het een logische strategie is - iets waarvan ook andere merken kunnen leren.
![[column] Einde van het push-tijdperk](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Einde van het push-tijdperk
Bij Spotify en Apple zullen luisteraars steeds vaker moeten gaan betalen voor podcasts, zo kondigden beide partijen deze maand aan. Marvin Jacobs, Creative Director bij audio agency Airborne, stelt dat de podcast daarmee een belangrijke nieuwe fase in gaat. Dit past bovendien in een veel bredere ontwikkeling die vooral merken voor grote, nieuwe uitdagingen plaatst.
![[column] 7 aanjagers voor de audiorevolutie](/templates/img/lazyload.gif)
[column] 7 aanjagers voor de audiorevolutie
In ons dagelijkse mediadieet groeit luisteren het hardst. Of dat nu muziek is via streaming services, podcast of Clubhouse: we brengen een steeds groter deel van de dag door met een koptelefoon op of de speakers aan. Maar waar komt die verandering van ons luistergedrag vandaan? Marvin Jacobs, Creative Director bij audio agency Airborne, ziet 7 aanjagers die van invloed zijn.
![[column] Hoe Clubhouse het audiolandschap op scherp zet](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Hoe Clubhouse het audiolandschap op scherp zet
Wat betekent Clubhouse voor het audiolandschap? Gaat deze nieuwe social audio-app de manier veranderen waarop we luisteren? En wat zijn de gevolgen voor andere vormen van audio, zoals podcasts? Marvin Jacobs ziet duidelijk de nieuwe contouren van het snel veranderende audiodomein.
![[audioblog] 2021: Luisteren wordt het nieuwe kijken](/templates/img/lazyload.gif)
[audioblog] 2021: Luisteren wordt het nieuwe kijken
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Velux. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiende audiodomein - binnen en buiten Nederland. In deze eerste bijdrage van 2021 blikt hij vooruit: wat kunnen we komend jaar verwachten?
![[audioblog] De opkomst van social audio](/templates/img/lazyload.gif)
[audioblog] De opkomst van social audio
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
![[audioblog] BMW verkent grenzen audio-entertainment](/templates/img/lazyload.gif)
[audioblog] BMW verkent grenzen audio-entertainment
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals de BankGiro Loterij en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiend audiodomein - binnen en buiten Nederland.
![[audioblog] Groeiend aantal platforms aast op de luisteraar](/templates/img/lazyload.gif)
[audioblog] Groeiend aantal platforms aast op de luisteraar
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiend audiodomein - binnen en buiten Nederland.
![[audioblog] Terugpraten tegen je podcast](/templates/img/lazyload.gif)
[audioblog] Terugpraten tegen je podcast
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
![[audioblog] Hoe audio steeds meer omarmd wordt](/templates/img/lazyload.gif)
[audioblog] Hoe audio steeds meer omarmd wordt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
![[audioblog] Nederlandse start-ups willen audiolandschap veranderen](/templates/img/lazyload.gif)
[audioblog] Nederlandse start-ups willen audiolandschap veranderen
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
![[audioblog] Podcast blijft geliefd bij adverteerders](/templates/img/lazyload.gif)
[audioblog] Podcast blijft geliefd bij adverteerders
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
![[audioblog] Podcasts populair tijdens coronacrisis](/templates/img/lazyload.gif)
[audioblog] Podcasts populair tijdens coronacrisis
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en KLM. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
![[audioblog] Hoe Google podcasts vindbaar maakt](/templates/img/lazyload.gif)
[audioblog] Hoe Google podcasts vindbaar maakt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals KLM en het Rijksmuseum. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
![[audioblog] Hoe televisie de podcast omarmt](/templates/img/lazyload.gif)
[audioblog] Hoe televisie de podcast omarmt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken zoals KLM en het Rijksmuseum. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.

Leren van podcast S-Town
S-Town is de meest succesvolle podcast ooit. De 7-delige serie verscheen op 31 maart en is sindsdien ruim 40 miljoen keer gedownload. Bijzonder, als je het mij vraagt. Het team achter S-Town maakt het luisteraars namelijk niet makkelijk. Dat blijkt al meteen bij het begin. Een citaat uit de openingscène: 'I'm told fixing an old clock can be maddening. You're constantly wondering if you've just spent hours going down a path that will likely take you nowhere.'
- AlgemeenNieuws Amsterdam Museum rondt rebranding af Nieuws [branded content] Praktische Tips...Nieuws Talpa Network en Beekse Bergen...Nieuws Eindejaarscampagne Artsen zonder...Nieuws Staatssecretaris Uslu wordt topvrouw...Nieuws [onderzoek] Ruime helft Nederlandse...
- B2BWeblog Column De mythe van excellentie Nieuws CMO Barometer 2024: Synergie tussen...Nieuws Charida Dorder wint PIM Marketing...Nieuws Vervolg Werkt Gewoon-campagne...Nieuws Joeri Everaers van The Selection...Nieuws Van Mossel Automotive koopt...
- BureausNieuws Koninklijke Euser geeft echte...Nieuws McDonald's transformeert app tot...Nieuws Dentsu en OOH-partners slapen buiten...Nieuws Kingspan kiest voor Woedend!...Nieuws Op zoek naar 120.000 borstenNieuws Nieuwe campagne ‘Renew your view on...
- ContentmarketingNieuws Noord Ierse pub produceert...Nieuws [CS18] 12 december: twee online...Nieuws Dove Men+Care lanceert podcast over...Nieuws Overheid stimuleert autodelen met...Weblog [Marketing the Rainbow #46] De...Nieuws Bever lanceert samen met Mediahuis...
- DesignWeblog [column] De oneindige cirkel van OdidoWeblog [column] Is Tesla nog in te halen? Nieuws Mazda: 'Epic drive is perfect om...Nieuws Zweedse Conversionista sluit zich...Weblog Column Made in GermanyNieuws Floris van Bommel en brandweer...
- Food en RetailNieuws Gouden Effie-winnaar Hertog Jan...Nieuws Martijn de Weerdt van Schoonenberg:...Nieuws [onderzoek] Sint en Kerstman...Nieuws Yumeko breidt uit naar vier Europese...Nieuws [marketeer 192] Ilse van Loon -...Nieuws Onderzoek: Slechts 14% retailers...
- MediaNieuws Hypr neemt verkoopactiviteiten...Nieuws Edwin Evers terug op Radio 538Nieuws Kwartaalcijfers Viaplay opnieuw laterNieuws Krantenredacties staken voor betere...Nieuws DOSSIER DM Interview UnicefNieuws Sinterklaascadeau stelt vaak teleur
- Online MarketingNieuws Vodafone Business opent Shared Shop...Nieuws Eneco en Omoda winnen DDMA Customer...Nieuws Spotler Group neemt Buckles overNieuws [onderzoek] 20 procent jongeren...Nieuws Snapchat lanceert met ministerie van...Nieuws [Tyto Tech 500] Journalisten blijken...
- SponsoringNieuws Mitsubishi Motors tot en met 2026...Nieuws KNSB en TIG Sports verlengen...Nieuws Nivea en COC ondersteunen Paarse...Nieuws Femke Bol, Fleur Jong en Daphne van...Nieuws Adyen helpt Make-A-Wish met...Nieuws Decathlon sponsort wielerteams
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [branded content] De marketingkalender voor 2024: evenementen...
- [onderzoek] 'Consument vertrouwt content websites het meest'
- [CS18] 12 december: twee online casepresentaties Grand Prix...
- Bever lanceert samen met Mediahuis eerste gerecyclede online...
- Overheid stimuleert autodelen met landelijke campagne
- Dove Men+Care lanceert podcast over mannelijke viendschappen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Noord Ierse pub produceert... 04-12-2023
- [CS18] 12 december: twee online... 01-12-2023
- Dove Men+Care lanceert podcast over... 01-12-2023
- Overheid stimuleert autodelen met... 30-11-2023
- Bever lanceert samen met Mediahuis... 27-11-2023
- [branded content] De... 24-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- Toon alle events »