Biografie Marvin Jacobs is creative director bij Airborne, het audio agency dat verbonden is aan het Utrechtse Born05. Airborne richt zich specifiek op audio, zoals voice driven content voor smart speakers en vooral podcasts. Vanaf januari 2020 blogt hij maandelijks voor MarketingTribune. Hij schrijft voor verschillende vakmedia, bijvoorbeeld als Professor Podcast voor Linda.nl. Hij is ook de man achter de The Journey voor KLM, de campagne die nationaal en internationaal veel awards in de wacht heeft gesleept. In 2019 werd hij tijdens de Grand Prix Content Marketing uitgeroepen tot Content Marketeer van het Jaar. Voor MarketingTribune schrijft hij over (inter)nationale ontwikkelingen op het gebied van podcasts. Daarnaast zal hij verwijzen naar interessante cases en goede vakinhoudelijke podcasts waar je als marketeer je voordeel mee kunt doen.
Marvin Jacobs

[column] Betalen voor podcasts wordt de norm, maar wat zijn de gevolgen?
Marvin Jacobs van audio agency Airborne schrijft regelmatig voor MarketingTribune over het audiolandschap. De komst van het Deense Podimo op de Nederlandse markt gaat veel veranderen, volgens hem. Hij signaleert 8 belangrijke ontwikkelingen.
[column] Dit zijn de 5 belangrijkste audiotrends voor 2022
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne, waar hij onder meer podcasts ontwikkelt voor merken als ANWB, Rituals en Randstad. Voor MarketingTribune kijkt hij vooruit naar 2022: wat gaat er binnen de wereld van audio komend jaar gebeuren?
[column] Netflix laat zien hoe je een merk bouwt met tijd
Netflix breidt zijn dienstverlening uit naar podcasts en gaming. Een verrassende stap voor een videostreamingservice. Althans, zo lijkt het. Marvin Jacobs, Creative Director van audio agency Airborne, bepleit dat het een logische strategie is - iets waarvan ook andere merken kunnen leren.
[column] Einde van het push-tijdperk
Bij Spotify en Apple zullen luisteraars steeds vaker moeten gaan betalen voor podcasts, zo kondigden beide partijen deze maand aan. Marvin Jacobs, Creative Director bij audio agency Airborne, stelt dat de podcast daarmee een belangrijke nieuwe fase in gaat. Dit past bovendien in een veel bredere ontwikkeling die vooral merken voor grote, nieuwe uitdagingen plaatst.
[column] 7 aanjagers voor de audiorevolutie
In ons dagelijkse mediadieet groeit luisteren het hardst. Of dat nu muziek is via streaming services, podcast of Clubhouse: we brengen een steeds groter deel van de dag door met een koptelefoon op of de speakers aan. Maar waar komt die verandering van ons luistergedrag vandaan? Marvin Jacobs, Creative Director bij audio agency Airborne, ziet 7 aanjagers die van invloed zijn.
[column] Hoe Clubhouse het audiolandschap op scherp zet
Wat betekent Clubhouse voor het audiolandschap? Gaat deze nieuwe social audio-app de manier veranderen waarop we luisteren? En wat zijn de gevolgen voor andere vormen van audio, zoals podcasts? Marvin Jacobs ziet duidelijk de nieuwe contouren van het snel veranderende audiodomein.
[audioblog] 2021: Luisteren wordt het nieuwe kijken
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Velux. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiende audiodomein - binnen en buiten Nederland. In deze eerste bijdrage van 2021 blikt hij vooruit: wat kunnen we komend jaar verwachten?
[audioblog] De opkomst van social audio
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] BMW verkent grenzen audio-entertainment
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals de BankGiro Loterij en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiend audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Groeiend aantal platforms aast op de luisteraar
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiend audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Terugpraten tegen je podcast
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe audio steeds meer omarmd wordt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Nederlandse start-ups willen audiolandschap veranderen
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Podcast blijft geliefd bij adverteerders
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Podcasts populair tijdens coronacrisis
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en KLM. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe Google podcasts vindbaar maakt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals KLM en het Rijksmuseum. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe televisie de podcast omarmt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken zoals KLM en het Rijksmuseum. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
Leren van podcast S-Town
S-Town is de meest succesvolle podcast ooit. De 7-delige serie verscheen op 31 maart en is sindsdien ruim 40 miljoen keer gedownload. Bijzonder, als je het mij vraagt. Het team achter S-Town maakt het luisteraars namelijk niet makkelijk. Dat blijkt al meteen bij het begin. Een citaat uit de openingscène: 'I'm told fixing an old clock can be maddening. You're constantly wondering if you've just spent hours going down a path that will likely take you nowhere.'
- AlgemeenWeblog [column] Alfred Heineken: de eerste...Nieuws [De zomer van] Leo van Sister:...Nieuws Jongeren roepen marketeers op anders...Nieuws [De zomer van] Dennis Akkerman: 'We...Nieuws Tentoonstelling House of Hiv toont...Nieuws [branded content] Bezorgopties...
- B2BNieuws Synergie organiseert Impact on the...Nieuws Oranje Fonds lanceert Ertoe doen in...Nieuws [branded content] ‘Deze Belgische...Nieuws Fiverr bestrijdt met Selina...Weblog Column: CEO wissel eens van functie...Nieuws Fiverr lanceert nieuwe B2Bcampagne
- BureausNieuws Drie nieuwe partners voor creatief...Nieuws Natwerk nieuwe creatieve partner van...Nieuws Vandebron lanceert campagne met...Nieuws Campagne BCC zet in op service en...Nieuws Charlotte Wisse stapt over naar De...Nieuws De zomer van] Melanie Bosveld: 'Hou...
- ContentmarketingNieuws Nestlé KitKat en Prime Video nemen...Nieuws Inzenden cases voor GPCM kan nog tot...Nieuws Shopify slaat brug tussen verkopers...Weblog [column] Gepersonaliseerde...Nieuws Fresh Bridge, sponsor van Grand Prix...Nieuws Jurylid GPCM Daphne Hoogenboom Blij...
- DesignNieuws [De zomer van] Helmich van Herpt:...Nieuws Tikkie lanceert Groepie voor...Nieuws De Nachtwacht in 8.000 NFT'sNieuws Designer Lenny Stöpp bij...Weblog [column] Presenteren in mijn...Nieuws Alef de Jong is oprichter en...
- Food en RetailNieuws Maron Busnel Head of Marketing...Nieuws Odin opent 30e winkelNieuws Lenny Houwaart van The Good Roll:...Nieuws L.O.L campagne van Look-O-Look...Nieuws Kalfsvlees Plus niet meer...Nieuws Grolsch produceert groen gas uit...
- MediaNieuws Jongeren gaan massaal voor BeReal Nieuws Recordpoging 200 uur podcasts Dutch...Nieuws Boekensector verliest 16 merkwaarde...Nieuws Genomineerden Televizier-Ster Impact...Nieuws Nationale-Nederlanden lanceert...Nieuws Hoofdredacteur Marcella weg bij...
- Online MarketingNieuws TikTok introduceert multichannel...Nieuws Duurzaam fietsbrillenmerk ppeeqq bij...Nieuws RacingNews365 geeft gas op...Nieuws Justitie VS start mededingingszaak...Nieuws Onderzoek: bijna 5 Nederlandse...Nieuws HomeExchange kiest Counter Content
- SponsoringNieuws TP Vision sluit partnership met...Nieuws Grill Guru naamgever NK Surftour Nieuws Tourwinnaar Vingegaard vliegensvlug...Nieuws Fuze Tea brengt ode aan fusie van...Weblog [column] Hoeveel media-aandacht...Nieuws AGU ziet ambities uitkomen in Parijs
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

De Kuyper Royal Distillers / BEACH Recruitment BV

Moonback

Sevenstar Yacht Transport

Welten

Welten

Syndus Group

Perfetti Van Melle Benelux B.V

Stichting Fight cancer

BouwKennis
Laatste Nieuws
- Nestlé KitKat en Prime Video nemen... 18-08-2022
- Inzenden cases voor GPCM kan nog tot... 18-08-2022
- Shopify slaat brug tussen verkopers... 17-08-2022
- Fresh Bridge, sponsor van Grand Prix... 16-08-2022
- Jurylid GPCM Daphne Hoogenboom Blij... 12-08-2022
- Deadline inzenden GPCM 30 augustus... 11-08-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 4okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference
- Toon alle events »