Redactie MarketingTribune
Mens centraal op 12e Congres Contentmarketing & Webredactie
Het Congres Contentmarketing & Webredactie, georganiseerd door blended agency iO, speelt in op een meer dan relevante vraag: 'Hoe raken we elkaar nog in het hart als alles door AI wordt gedaan?'
‘Mensen maken merken’ uitgangspunt activatie-campagne Rabobank
In de hedendaagse snel veranderende wereld is opvallen een vak apart. Bij Opvallers geloven ze dat de kracht van merken voortkomt uit mensen. Een voorbeeld van die filosofie is de Rabobank-campagne “Met sport win je vrienden”.
Endeavour neemt Surf&turf over
Het Haarlemse digital agency Endeavour neemt het eveneens in Haarlem gevestigde Surf&turf over. Met deze overname verrijkt Endeavour de al aanwezige e-commercediensten met een sterke expertise op Shopify.
[column] Less talk, more rock; positioneren is een kwestie van de eenvoud bewaken
Als marketeer leef en adem je jouw merk, en het lijkt alsof elke keuze die je maakt van het grootste belang is. Het perspectief van de klant is minder intens. Voor die klant is jouw merk vaak slechts een van de vele indrukken die dagelijks op hem of haar afkomen. Jouw merk is dus niet het centrum van zijn wereld. Dat is even schrikken.
‘Marketeers hebben een belangrijke taak in het voorkomen van phishing’
In de AI-gedomineerde digitale wereld van nu is security relevanter dan ooit. Ransomwarebedrijven hebben professionele klantenservices en gebruiken geavanceerde phishingmethodes met een sterk staaltje marketing erin. Mede daarom spelen ook marketeers een belangrijke rol bij het voorkomen van beveiligingslekken, aldus Security Experts Menno Hoekstra en Koos Barendrecht van het Haarlemse agency Endeavour.
Winkelstraat.nl: 'In Duitsland is nog een hele markt te winnen'
Ongeveer twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een nieuw hoofdstuk voor online platform voor designkleding Winkelstraat.nl. Onder de vlag van The Platform Group (TPG) ligt Europa aan de voeten van het luxe modeplatform. Eerste halte: Duitsland.
[column] Mobieltjes de klas uit!
Begin 2024 trad vrij geruisloos nieuwe regelgeving in werking die het leven van jongeren behoorlijk beïnvloedt: het smartphoneverbod op middelbare scholen, basisscholen en speciaal onderwijs. Wat was de aanleiding en hoe vergaat het de leerlingen en docenten nu, enkele maanden na invoering?
Dentsu Lab stelt nieuw managementteam EMEA aan
In juni 2024 kondigde Dentsu aan dat Dentsu Lab Tokyo uit gaat breiden om een wereldwijd netwerk van creatieve R&D Labs te vormen. Nu onthult Dentsu het managementteam van Dentsu Lab voor de EMEA-regio: Ashley Knight wordt Hoofd Strategie, Pascal Rotteveel Executive Creative Director en Florian Root Business Director.
Inschrijving Grand Prix Content Marketing geopend
De inschrijving voor de Grand Prix Content Marketing, de meest prestigieuze, leukste en meest inhoudsvolle Awards en bekroningen van het marketingjaar, is weer geopend.
OrangeValley naar nieuw kantoor
Digital agency OrangeValley, gespecialiseerd in data gedreven performance marketing, gaat na 15 jaar verhuizen naar een nieuw, modern kantoor in Utrecht: het Secoya gebouw.
Intussen in Japan: Op bromvliegsafari in Tokio
Japan is de derde economie van de wereld en een groot deel daarvan concentreert zich in Groot-Tokio, een metropolis met zo’n 40 miljoen inwoners. Daar kun je als Hollandse marketingprofessional dus ongetwijfeld inspiratie opdoen, dacht MarketingTribune. En dat klopt! Observaties over capibara-cafés, scheve zebrapaden en waarom Japanners een Nederlands boek lezen over ‘bromvliegen’.
ChatGPT voorspelt het EK: Frankrijk wint, Oranje strandt in kwartfinale
Frankrijk wordt Europees Kampioen, Kylian Mbappé wordt topscorer van het toernooi met zeven doelpunten, en Nederland gaat nét geen halve finale spelen tegen Duitsland. Althans, dat voorspelt ChatGPT.
Traffic Today opent nieuwe vestiging in Enschede
Digital marketing agency Traffic Today uit Deventer heeft een nieuwe vestiging geopend in Enschede. Deze uitbreiding ondersteunt de groei van het bureau en past bij de celfilosofie die het bedrijf hanteert.
[interview] Endeavour: 'Tot ziens third party cookies, hallo merkauthenticiteit'
Het initiële bericht van Google over het uitfaseren van third party cookies kwam als een donderslag bij heldere hemel, maar na drieënhalf jaar en verschillende keren uitstel - ook nu weer uitstel tot 2025 - is menig marketeer allang weer overgegaan tot de orde van de dag.
Webinar 30 mei: kijk met Share Of Content mee in de boardroom van jouw concurrent
Share of Content is een methode om alle reclames te coderen zodat je als merk inzicht hebt in de marketingstrategie van je concurrenten. Validators noemt dit zelf ‘de mogelijkheid om in de boardroom van de concurrenten te kijken,’
SAN NKOTB: Van Shortlist naar Finalist
Na de enthousiaste en vooral indrukwekkende presentaties van alle de 6 Shortlist kandidaten voor de SAN New Kids On The Block Accent 2023 bij Google Nederland in Amsterdam, hebben afgelopen donderdag de ruim 40 Vakjuryleden (SAN juryleden/adverteerders) en de NKOTB Hoofdjury de navolgende drie Finalisten gekozen voor de verkiezing SAN New Kids on the Block 2023.
Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 bekend
De ABC jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 (Adverteerder van het Jaar, Bureau van het jaar en Consistent Accent) samengesteld.
OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen ineen
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase bundelen hun krachten. Met deze samenwerking willen ze een leidende rol op het gebied van data en performance marketing innemen op de Europese markt.
[branded content] “Weg met lelijk!” Laat je raken door Onwijs Mooie Dingen
In 2019 doopte het Rotterdamse bureau De Beeldenfabriek Communicatie zichzelf om in Onwijs Mooie Dingen. Een naam die schijnbaar uit het niets ontstond. Een complete rebranding verder blijkt die naam te passen als een handschoen. Ondernemer en managing director Frans van Noort: “We kwamen er met ons hele team achter dat we gewoon een hekel hebben aan ‘lelijk’. En dan hebben we het zeker niet alleen over esthetiek.”
[interview] Marktonderzoek door en over tieners: 'Tof moet je echt niet meer zeggen'
Mooi natuurlijk om ook eens te kijken hoezeer de jongste generaties aan de weg timmeren en aldus kwamen we Alexander Verhagen tegen, een 13-jarige Amsterdamse scholier die eigenhandig het nieuwe youngknowsyoung.com van de grond heeft getrokken. Marktonderzoek door en met betrekking tot tieners.
Welkoop opnieuw winnaar Shopping Awards
De beste webwinkels van Nederland zijn bekend. Op donderdagavond 28 maart werden voor de 23ste keer de Shopping Awards uitgereikt. Welkoop won voor het tweede jaar op rij de titel ‘DHL Beste Webwinkel van het Jaar’.
Shortlist SAN New Kids on the Block 2023: zes nominaties
Na een (in)spannend juryberaad zijn de 15 kandidaten van de Longlist voor de SAN New Kids on the Block gereduceerd tot een shortlist van zes kandidaten.
Longlisten SAN ABC Accenten 2023 bekend gemaakt
De Longlisten voor de zogenaamde ABC Groot Accenten 2023 zijn bekend gemaakt door de ABC vakjury.
[RMD24] Europese standaarden voor meting retailmedia ter kritiek gepubliceerd
IAB Europe, de Europese branchevereniging voor digitale marketing en reclame, heeft de eerste reeks aanbevelingen gepubliceerd voor meetgegevens en meetstandaarden voor digitale reclame in retailmedia in Europa.
Longlist SAN New Kids on the Block 2023 bekend
Na drie publiekspolls zijn, uit de eerder gepubliceerde consideration list, 15 bureaus doorgedrongen tot de Longlist SAN New Kids On The Block.
René van Geer van Secrid: 'Gewoon "goed" verkoopt zichzelf ook'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen wel vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering co-founder René van Geer van het Nederlandse, internationaal toonzettende Secrid.
Obi4wan, Spotler Nederland en Squeezely samen verder als één organisatie
Obi4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL.
[Esprix] 'Effectiviteit is voor eenieder verschillend'
Het kan nog net, inzenden voor de Esprix is mogelijk tot 22 februari. In dat kader het laatste 3-vragen interview uit deze reeks: juryvoorzitter Nina de Ridder in gesprek met Gerben van Walt Meijer, juryvoorzitter van de categorie Business to consumer.
[column] Hé Tony's! Wat is er gebeurd?
Merken die nauwelijks een maatschappelijke missie hebben doen schaamteloos aan greenwashing en worden geregeld tot B Corp verheven en dan maken jullie, Tony’s Chocolonely, hèt voorbeeld van een merk met een missie, een platte verkoopcampagne.
- AlgemeenWeblog [column] Succes van gisteren zegt...Nieuws [onderzoek] Duurzaamheid belangrijk...Nieuws Genomineerden bekend van...Nieuws 'De marketing van marketing is kapot'Nieuws Inspirerende 40: Lego op 1Nieuws Abovo Maxlead en Basic-Fit: gratis...
- B2BNieuws Conservatorium Hotel en ADE...Nieuws IAA organiseert Benelux Leadership...Weblog [column] De tijd zal het lerenNieuws Sjaak Hoogkamer neemt na 12 jaar...Nieuws Beeckestijn en EarlyBridge fuserenNieuws De marketingtransfers van week 39,...
- BureausNieuws ADC en Clever Franke bundelen...Nieuws The Agent-C introduceert The...Nieuws Monks nieuw bureau voor...Nieuws Selmore en DotControl winnen pitch...Nieuws Campagne Greenflag tegen digitale...Nieuws Topfotograaf Robin de Puy tekent bij...
- ContentmarketingNieuws Laatste kans om ook te schitteren op...Nieuws Intertoys start campagne rondom NK...Nieuws Mens centraal op 12e Congres...Nieuws Patagonia brengt film The Last...Nieuws Iconische gebouwen kleuren rood voor...Nieuws Jongeren weten te weinig over...
- DesignNieuws Amsterdam Museum lanceert campagne...Nieuws “Big 5” kunstenaars van Den Haag in...Weblog [column] Hoe beschermen we muzikale...Nieuws Finale Mysteryland brengt ode aan...Weblog [column] Bedacht door een mensWeblog [column] De paradox van muzikale AI...
- Food en RetailNieuws Fritz-kola opent bottelarij in BelgiëNieuws Dirk introduceert nieuwe producten...Nieuws Spar lanceert landelijke Spar...Nieuws Uniqlo opent flagshipstore op...Nieuws Albert Heijn komt met fluitschaal...Nieuws Donutketen Dunkin’ in Nederland...
- MediaNieuws Speciale gast bij Joe RadioWeblog [column] Waarom keert LinkedIn je de...Nieuws Koning opent DPG Media-kantoor...Nieuws DPG Media brengt Europees...Nieuws Kijktijd tv loopt iets terug NPO...Nieuws Ohra en VakantieDiscounter winnen...
- Online MarketingNieuws Van Den Bosch van Newcraft naar iONieuws Apple nieuwe nummer 1 van Twinkle100 Nieuws Consumentenbond: 'Banken leveren...Nieuws Consumentenbond: Meta laks in aanpak...Nieuws Vernieuwde Kruidvat app zet in op...Nieuws ANWB verbreedt online aanbod met...
- SponsoringNieuws Puma: Formule-1 coureur Leclerc...Nieuws Musea Amsterdam lanceren eenduidige...Nieuws DPG Media en FC Twente verlengen...Nieuws Essent terug in schaatssport met...Nieuws Heineken bundelt krachten met ADENieuws De Luisterlijn en Beter Horen...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Laatste kans om ook te schitteren op... 27-09-2024
- Intertoys start campagne rondom NK... 27-09-2024
- Mens centraal op 12e Congres... 25-09-2024
- Patagonia brengt film The Last... 25-09-2024
- Iconische gebouwen kleuren rood voor... 25-09-2024
- Jongeren weten te weinig over... 19-09-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »