Listicles in opdracht van adverteerders: hoe ziet dat eruit?

- Content
- 5 mrt 2014 @ 08:00
- Link
-
Platform Content
branche-organisatie in content marketing
Plaform Content - Branded contentVerdienmodellen
- 5 mrt 2014 @ 08:00
- Platform Content
Een listicle is een populaire vorm van een blogartikel, bestaande uit lijstjes met veel beeld (foto’s en gifjes) en weinig tekst. Hierdoor leest een listicle makkelijk weg en wordt vaak als sympathiek ervaren. Voorbeelden zijn Upcoming.nl, Prankster.nl en Trending.nl. Deze sites maken ook listicles in opdracht van een adverteerder.
Adfactor geeft een aantal voorbeelden van deze branded content-lijstjes.
Hier lichten we de listicle uit die Upcoming.nl voor de KRO heeft gemaakt. KRO wilde een nieuw programma ‘Sprakeloos’ over stotteren onder de aandacht brengen. Het lijstje ‘Wat je allemaal niet kunt als je stottert’ heeft voor veel reacties gezorgd. Verontwaardigde reacties, maar vooral veel enthousiaste van de stotteraars zelf. Zij waren blij dat erover gesproken werd.
De ‘listicle’ veroorzaakte ook een ‘viral uplift’. De post is goed gedeeld op social media en zorgde op die manier voor veel extra aandacht.
Links onder het beeld zie je aan de hand van de genoemde ‘contentpartner’ dat het om een gesponsord lijstje gaat.
Lees verder op adfactor.nl en bekijk op Upcoming.nl andere branded-contentvoorbeelden, zoals ‘Deze 11 kinderen zijn de nachtmerrie van iedere oppas‘, gesponsord door de Belastingdienst.
Dit artikel is eerder verschenen op platformcontent.nl
-
Platform Content
- Werkt bij: Plaform Content
- Functie: branche-organisatie in content marketing
- Website:http://www.platformcontent.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Podcast Show 2023: onafhankelijkheid, awards, medische...
- Snickers zet YouTube-serie in om GenZ te bereiken
- DOSSIER CONTENTMARKETING De Speld: Humor met boodschap werkt...
- ‘Het is oké’ van Sor & Tabitha trapt campagne mentale...
- Wecycle campagne van Stichting Open moet hergebruik stimuleren
- [Marketing the Rainbow #35b] Unilever 8: Dove, van rugby naar...
Laatste Nieuws
- Digitaal merk Proudies richt zich op... 02-06-2023
- Publiekscampagne om goed doel in... 01-06-2023
- Snickers zet YouTube-serie in om... 31-05-2023
- Penelope Cruz in reclamecampagne... 30-05-2023
- DOSSIER CONTENTMARKETING Unravel:... 30-05-2023
- DOSSIER CONTENTMARKETING 7 vragen... 30-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres