Vijf marketingtrends voor 2015, waar je nu al mee aan de slag kunt

Vijf marketingtrends voor 2015, waar je nu al mee aan de slag kunt
  • Content
  • 6 jul 2014 @ 20:00
  • 18909 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
    Platform Content

    branche-organisatie in content marketing
    Plaform Content
  • Trends

2014 is nog maar halverwege, maar de trends voor 2015 zijn er al! De contentmarketingweblog van Newscred heeft er vijf benoemd. Niet om ze af te wachten totdat het 2015 is, maar om er nu al mee aan de slag te gaan zodat je voorop loopt! De trends zijn gericht op B2B, maar zijn wat ons betreft ook van toepassing op B2C!

1. Micro-targeting: Het is tijd om je klanten ook echt te leren kennen

Customisatie en personalisatie zijn hier de sleutelwoorden om niet je algemene publiek te vinden, maar juist de kleine onderdelen ervan, de niches die zich onder je klanten bevinden. Juist met de kleinere groepen kun je een-op-een conversaties voeren en die kun je ook beter leren kennen. Het gaat hierbij om  de behoeften, lifestyle en motivaties van deze mensen.

2. Paid Placements zijn blijvend: Geef je geld uit aan de juiste content en op het juiste platform 

Sinds een paar jaar zijn eared media in opkomst en werden ze de holy grail genoemd. Toch is er weer een verschuiving gaande naar paid media, en dan met name op de earned media, zoals Facebook, LinkedIn, Twitter en Pinterest. Dit heeft met de veranderende algoritmes te maken van met name Facebook. En als je niet betaalt, dan is de kans klein dat je volgers je niet meer zien. Als je wel betaalt, zien ze je wel. 

Je moet dus goed begrijpen welke platformen goed bij jouw merk en je doelgroep passen. En het lijkt erop dat de paid content ook echt goede content moet zijn, dus met een educatieve invalshoek, zoals whitepapers, instructievideo's et cetera. Gewoon grappige filmpjes of foto's doen het niet meer. 

3. Mobile zal domineren: Krijg dit onder de knie

Mobiel zal een integraal onderdeel van je strategie moeten worden, en je moet daarbij ook rekening houden met de content die past op mobiel. Longreads of lange infographics zijn minder geschikt voor mobiel. Voor mobiel ga je dus aan de slag met andere typen content die minder inspanning leveren voor de gebruikers. 

4. Marketing automomation tools veranderen de manier waarop je werkt

Het gaat om real-time marketing. Er zijn op het moment dat het ertoe doet en niet pas een dag later. En dat is mogelijk met de nieuwe tools. Verder is het de kunst om real-time marketing te integreren met de meer 'traditionele' vormen van marketing, zoals CRM, emailmarketing, content management en SEO.

5. De behoefte aan kwalitatieve content benadrukt de belangrijkheid van professionele schrijvers

Goede content doe je er niet even bij, dat vergt goede schrijvers. 

Wil je meer over deze trends lezen, lees dan het gehele artikel op newscred.com.

Platform Content

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken