Spa en Natuurmonumenten slaan handen ineen

Spa en Natuurmonumenten slaan handen ineen
  • Content
  • 27 okt 2014 @ 11:04
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalStorytelling

Spa natuurlijk mineraalwater en Natuurmonumenten gaan samenwerken om het belang van natuurbescherming te onderstrepen. Beide organisaties vinden het voor toekomstige generaties van belang dat we de natuur doorgeven en verbeteren. Maandag 27 oktober wordt het startsein gegeven voor een gezamenlijke campagne: “Geef de natuur door”. Deze roept het publiek op om natuurgebied de Brabantse Wal te helpen beschermen. Natuurmonumenten zet de donatie van Spa in voor het herstellen en verbeteren van dit uitgestrekte Brabantse natuurgebied.

Aanleiding voor de samenwerking is het feit dat Spa dit najaar de 125e verjaardag viert van het beschermde natuurgebied van het natuurlijk mineraalwater; het allereerste waterwingebied in Europa, daterend uit 1889.

Verbonden door de natuur
Natuurmonumenten en Spa delen een gemeenschappelijk doel in het beschermen van de natuur. Natuurmonumenten is al bijna 110 jaar de voornaamste natuurbeschermingsorganisatie in Nederland en voor Spa is het beschermen van het natuurgebied De Venen in het hart van de Belgische Ardennen al meer dan een eeuw prioriteit.

Geef de natuur door
Op de website www.geefdenatuurdoor.nl komt de bezoeker binnen in een 360graden-beeld van het landschap van de Brabantse Wal. Door het openen van een gesluierd vakje geeft de bezoeker symbolisch dat stukje natuur door aan de volgende generatie. Via social media kan de bezoeker meteen zijn actie delen en doorgeven. De campagne loopt vanaf 27 oktober tot en met 21 november 2014. Het idee is dat het gehele beeld op de website aan het einde van de campagne 'ontsluierd' zal zijn.

Intensieve mediaondersteuning
De campagne wordt intensief ondersteund in online media. Op 27 oktober, de startdatum, vindt een take-over plaats op Nu.nl. Daarnaast wordt de campagne aangejaagd via Youtube, Facebook en PR.

Opdrachtgever: Spadel Nederland
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Edwin van Dijken, Laura Burger
Creatie: Groen & Kool i.s.m. Initiative Media
Media: Initiative Media
PR: MVPR



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken