[In gesprek met] Nancy Poleon, oprichter BrandedU

[In gesprek met] Nancy Poleon, oprichter BrandedU
  • Content
  • 16 mrt 2015 @ 21:25
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • StorytellingDoelgroep

Nancy Poleon is ondernemer en heeft haar eigen branding en pr-bureau. Daarnaast is ze oprichtster van BrandedU, een personal branding-programma gericht op vrouwen. Redactie Contentmarketing ging met Poleon en enkele sprekers binnen haar programma in gesprek over dit programma.

‘Vrouwen vinden het moeilijk om zichzelf zichtbaar te maken. Door mijn ervaring met artiesten wil ik hen laten zien hoe je op een positieve manier pr voor jezelf kunt bedrijven en hierdoor jezelf beter kunt positioneren zodat het je carrière ten goede komt. Mijn motto is ‘If girls can see it, they can be it’, vandaar dat we ook geen zogenaamde experts hebben binnen dit programma, maar laten we allemaal vrouwen aan het woord die zichzelf als go to person in hun vakgebied hebben ontwikkeld. Ze spreken uit eigen ervaring waardoor andere vrouwen hopelijk gaan denken: ‘Als zij t kan dan kan ik het ook’, aldus Poleon.

Waar moet je als persoon op letten/naar kijken wil je jezelf beter profileren of neerzetten als merk?
‘Het begint bij hoe word iemand gezien, hoe wil je gezien worden en wat voor verhaal wil je vertellen? Je moet wel een verhaal hebben anders weten mensen niet hoe ze je kunnen helpen of hoe jij hen kunt helpen.’

Geldt dit dan voor privé doeleinden of is het vooral zakelijk bedoeld?
‘Allebei, BrandedU richt zich wel voornamelijk op ambitieuze carrièrevrouwen die op zoek zijn naar handvatten.’

Als je dit event en de workshops zou moeten koppelen aan een vorm van marketing, welke zou dit dan zijn en waarom?
‘Promotie, wij leren mensen om zichzelf beter te promoten.’

Waarom is dit programma interessant voor mensen om zich op te richten?
‘Het is altijd belangrijk om na te denken over je reputatie en hoe je gezien wordt. Simpelweg als je op een bepaalde manier gezien wordt dan kan dat voor een promotie zorgen maar ook dat mensen je product willen kopen. Je kunt er dus niet omheen, iedereen heeft een personal brand of je het nou wil of niet.’
 

Benieuwd naar het programma van deze dag, hoe de dag verlopen is of naar vervolgsessies? Ga dan naar http://www.brandedu.nl/nl/details-2015-nl/.

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken